آزاد ارمکی، تقی و مبارکی، مهدی (1391). تبیین جامعه شناسی علل تحول فرش ایرانی در دوره صفوی. جامعهشناسی هنر و ادبیات، 4(1) :92-73.
احمدقمی، قاضی (1383). گلستان هنر. به کوشش احمد سهیلی خوانساری، تهران: منوچهری
افروغ، محمد و نوروزیطلب، علیرضا (1389). هویت اسلامی ایرانی در فلزکاری عصر صفوی با تأکید بر کتبیه های موجود بروی آثار فلزی. فصلنامه مطالعات ملی، 11 (4): 73 – 100.
افروغ، محمد و براتی، بهار (1392). عناصر و نمادهای هویت اسلامی در قالی ایرانی. فصلنامه مطالعات ملی، 14 (53): 121-142.
انصاری، مجتبی و محمودینژاد، هادی (1385). باغ ایرانی تمثیلی از بهشت (با تأکید بر ارزشهای باغ ایرانی دوره صفوی). نشریه هنرهای زیبا، 29 (29):48-39
اربابی، بیژن؛ خواجه عطاری، علیرضا؛ آشوری، محمدتقی؛ کشاورز افشار، مهدی (1395). گفتمان باغ ایران و تأثیر آن بر فرش دوره صفوی و قاجار. رساله دکتری پژوهش هنر،دانشگاه هنر اصفهان.
ایزدی،عباس (1397). نمود اقتدار در قالیبافی صفویان، رساله دکتری هنراسلامی. دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس تهران، ایران.
بصام، سیدجلالالدین؛ فرجو، محمدحسین و احمدذریه زهرا، سیدامیر (1383)، رویای بهشت؛ هنر قالی بافی ایران. تهران: انتشارات اتکا.
بوردیو، پیر (1389). تمایز. ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشرثالث.
بوردیو، پیر (1380)، نظریه کنش. ترجمه مرتضی مردیها، تهران: انتشارات نقش و نگار.
پرستش، شهرام و محمدینژاد، مرجان (1389). تحلیل اجتماعی آثار کمالالملک در میدان نقاشی ایران. جامعهشناسی هنر و ادبیات، 2 (1): 134-103.
پوپ، آرتور آپهام و آکرمن، فیلیس (1387). سیری در هنر ایران. گروه مترجمان، تهران: انتشارات فرهنگی.
تامپسون، جان (1379). ایدئولوژی و فرهنگ مدرن. ترجمه مسعود اوحدی، تهران: مؤسسه فرهنگی پویان.
تاورنیه، ژان باپتیست (1389). سفرنامه تاورنیه. ترجمة ابوتراب نوری. تهران: انتشارات کتابخانه سنائی.
ترکمان، اسکندربیگ منشی (1350). تاریخ عالم آرای عباسی. به کوشش ایرج افشار، ج1و 2،تهران:
تقوی، عابد (1388). بازخوانی تحولات تجاری صنعت فرش در عصر صفوی. گلجام، (12): 68-55.
تقوینژاد، بهاره (1387). تجلی نقوش گرفت و گیر در فرش صفوی. گلجام، (9): 62-49.
جنکینز، ریچارد (1384). پییر بوردیو. ترجمه: لیلا جوافشانی و حسین چاوشیان، تهران: نشر نی.
خاتونعلوی، نصرت (1399). ساختار مذهبی در ایران عصر صفوی با تأکید بر هویت ملی. کنفرانس بینالمللی زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن، دوره 4.
درینی، ولیمحمد و نامدار، احسان (1394). بررسی تأثیر سرمایه نمادین بر تسهیم دانش و فرهنگ مشارکت تیمی در آموزش عالی. پژوهش در نظامهای آموزشی، 9 (28):105-149.
دلاواله، پیترو (1371). سفرنامه پیترو دلاواله (قسمت مربوط به ایران). ترجمة دکترشعاعالدین شفا، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب تهران.
خواجه احمد عطاری، علیرضا؛ آشوری، تقی؛ بیژن، اربابی و کشاورز افشار، مهدی (1394). گفتمان باغ در فرش صفوی. گلجام، (22): 28- 5.
زکریاییکرمانی، ایمان و دینلی، عاطفه (1395). مطالعه نقوش شکار در فرش صفوی با تأکید بر نظامهای ارزشی (مطالعه موردی: قالی شکارگاه موزه هنرهای زیبای بوستون). کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و مهندسی.
ژوله، تورج (1392). شناخت فرش، برخی مبانی نظری و زیرساختهای فکری. تهران: انتشارات یساولی.
سوارتز، دیوید (1381). اقتصاد سیاسی قدرت نمادین. ترجمه: شفیعه صالحی، اقتصاد سیاسی، 1 (3).
سیوری، راجر (1385). تاریخ عصر صفوی. ترجمه کامبیز عزیزی، تهران: نشر مرکز.
شاردن، ژان. (1375). سیاحتنامه شاردن. ترجمة محمد عباسی، تهران: امیرکبیر.
طهماسبی، ساسان. (1394). تقدس و قدرت در دوره صفویه (جایگاه قدسی پادشاهان صفوی). نشریه شیعه شناسی ، 13(51): 65 -85.
عضدانلو، حمید (1380). گفتمان و جامعه، تهران: نشر نی.
فوکو، میشل. (1387). تئاتر فلسفه، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
فوکو، میشل (1392). دیرینه شناسی دانش. ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
قزوینی، یحیی بن عبدالطیف (1363). لب التواریخ، تهران: انتشارات بنیاد گویا.
کروزینسکی، یوداش تادیوش (1363). سفرنامة کروزینسکی. ترجمة عبدالرزاق دنبلی، تهران: توس.
کمندلو، حسین (1391). بررسی نقشمایه قندیل (تجلی نور) در فرشهای ایرانی از عصرصفویه تا دوران معاصر، نشریه آستان هنر،2 (3 و2): 16 – 27.
لش، اسکات (1394). جامعهشناسی پست مدرنیسم. ترجمه: حسن چاوشیان، تهران: نشر مرکز.
مهدیزاده، علیرضا (1395). بررسی تحلیل گفتمان شیعی در چند نگاره حضرت علی (ع) از دوره ایلخانی تا صفوی. فصلنامه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، 7(24): 48-35
میرزا امینی، محمدمهدی و شاهپروری، محمدرضا (1392). بررسی ماهیت وجودی نقش شکار در فرشهای صفویه. گلجام، 9(24):124-97.
هینیک، ناتالی (1391). جامعهشناسی هنر. ترجمه: عبدالحسین نیکگهر، تهران: نشر آگه.
Boehnert, J., & Onafuwa, D. (2016). Design as Symbolic Violence: Reproducing the ‘isms’+ A Framework for Allies. Intersectional Perspectives on Design, Politics, and Power.
Bourdieu, P. (1986). Language and symbolic power. Harvard University Press.
Bourdieu, P. (1996). The rules of art: Genesis and structure of the literary field. Stanford University Press.
Dwijendra, N. K. A., & Suyoga, I. P. G. (2020). Analysis of symbolic violence practices in balinese vernacular architecture: A case study in Bali, Indonesia. Int. J. Innov. Creat. Chang., 13(5), 184-194.
Samuel, C. (2013). Symbolic violence and collective identity: Pierre Bourdieu and the ethics of resistance. Social Movement Studies, 12(4), 397-413.
Erol, A. (2012). Music, power and symbolic violence: The Turkish state’s music policies during the early republican period. European Journal of Cultural Studies, 15(1), 35-52.
Rabinow, P. (1984). The foucault reader. London: Penguin Books.
Hussey, L. (2010). Social capital, symbolic violence, and fields of cultural production: Pierre Bourdieu and library and information science. Critical theory for library and information science: Exploring the social from across the disciplines, 41-51.
Oksala, J. (2012). Foucault, politics, and violence. Northwestern University Press.
Schapiro, M. (1941). A Survey of Persian Art. From Prehistoric Times to the Present: Arthur Upham Pope, Editor; Phyllis Ackerman, Assistant Editor, New York, Oxford University Press, 1938. 6 Volumes (3 Volumes of Plates). $210.