آزاد ارمکی، تقی؛ و غفاری، غلامرضا ( 1383). جامعه شناسی نسلی در ایران. تهران: پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
استوری، جان (1396). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه. (مترجم حسین پاینده)، تهران: نشر آگه.
اسماعیلی، رضا و فهیمی، حمید (1391). رابطه مصرف کالاهای فرهنگی و رفتارهای اجتماعی شهروندان در شهر اصفهان. مجله مطالعات جامعه شناختی شهری، 2 (5): 142.-121.
اشرفیریزی، حسن (1383). درآمدی بر مطالعه و نقش خدمات ویژه کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگ مطالعه، تهران: چاپار.
ایگلتون، تری (1399). درآمدی بر ایدئولوژی. ترجمۀ اکبر معصوم بیگی، تهران: نشر آگه.
باکاک، رابرت (1398). مصرف و سبک زندگی. ترجمۀ خسرو صبری. تهران: انتشارات شیرازه.
بوردیو، پیر (1399). نظریه کنش: دلایل عملی و انتخاب عقلانی. ترجمۀ مرتضی مردیها. تهران: انتشارات نقش و نگار.
بوردیو، پیر (1390). تمایز: نقد اجتماعی قضاوت های ذوقی. ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: نشر ثالث.
- بیکر، ترز ال (1394). نحوه انجام تحقیقات اجتماعی. ترجمۀ هوشنگ نائبی. تهران: نشر نی.
جلائی پور، حمیدرضا؛ و محمدی، جمال (1391). نظریه های متاخر جامعه شناسی. تهران: نشر نی.
خادمیان، طلیعه (1387). سبک زندگی و مصرف فرهنگی. تهران: نشر جهان کتاب.
زارع شاه آبادی، اکبر؛ و طاهر، مریم ( 1392). مطالعه بین نسلی الگوی مصرف کالاهای فرهنگی در بین دختران و مادران شهر یزد. مطالعات راهبردی زنان، 16 (61): 231-189.
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: انتشارات صبح صادق.
دفتر طرح های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(1381). رفتارهای فرهنگی ایرانیان، یافته های طرح پژوهشی فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی در رشت. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
فاضلی، محمد (1386). تصویری از سبک زندگی جامعه دانشجویی. تحقیقات فرهنگی، 1 (1)، 198ـ175.
فردرو، محسن و صداقت زادگان، شهناز (1379). پایگاه اقتصادی اجتماعی و مصرف کالاهای فرهنگی. فرهنگ عمومی، 23 و 22.
کاظمی، عباس (1385). مصرف وسیله فهم جامعه مدرن: سه پارادایم در مطالعات مصرف فرهنگی. سرمایه، 12.
کاظمی، عباس (1387). مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
کلانتری، عبدالحسین؛ رستم علیزاده، ولیاله؛ و نسیم افزا، اعظم (1392). تحصیلات و مصرف فرهنگی در شهر تهران. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 2 (1): 131-111.
گیبینز، جان؛ و ریمر، بو (۱۳۸۱). سیاست پست مدرنیته. ترجمه: منصور انصاری. تهران: انتشارات گام نو.
محمدی، علیرضا (1386). انقلاب نسلها: انقلاب اسلامی و مواجهه با نسل سوم. پگاه حوزه، 207.
نواح، عبدالرضا؛ و همکاران (1395). سبک زندگی و مصرف فرهنگی: با تأکید بر مطالعه آزاد در شهر اهواز. فصلنامه توسعه اجتماعی، 10 (3): 28-7.
Bocock, R. (1993). Consumption and Life Styles, in Thomson, Kenneth, Robert Bocock & Stuart Hall (eds.), The Social and Cultural Forms of Modernity, Polity Press and Open Uneversity Pob.
Bourdieu, P. (1984). Distinction: A Social Cririque of the Judgment of Taste, Translated by Richard Nice, London: Rutledge.
Chan, T. G. (2007). Social stratification and culture consumption, The visual arts in England, Poetics, 35: 168-190.
DiMaggio, P. & Useem, M. (1978). Social class and arts consumption: the origins and consequences of class differences in exposure to the arts in America, Theory and Social, 5, 141-161.
Johnson, L. (2005). Valuing the Arts: Theorizing and Realizing Cultural. School of History, Heritage and Society. Deakin University, Australia.
Kuruvilla, S. J. Nishank, J. & Nidhi, S. (2009) Do Men and Women Really Shop Differently? An Exploration of Gender Differences in Mall Shopping in India International. Journal of Consumer Studies, 33: 715-723.
Macionis, J. J. (2004). Social Problems. New Jersey: Prentice Hall.
Ming Chiu, M. and Yin Chow, B. W. (2010). Culture, motivation, and reading achievement: High school students in 41 countries. Learning and Individual Differences, (3) 20, 579–592.
Paek, Hye-Jin and Zhongdang Pan. (2004). Spreading Global Consumerism: Effects of Mass Media and Advertising on Consumerist Values in China. Journal of Mass Communication and Society, 7(4): 491-515.
Southerton D. (2001). Consuming Kitchens: Taste, context and identity formation, Journal of Consumer Culture, 1(2): 179–203.
Tramonte, L. and Willms, J. D. (2010). Cultural capital and its effects on education outcomes. Economic of Education Review, (4) 29, 200-213.