استریناتی، دومینیک. (1380). مقدمه ای بر نظریه های فرهنگ عامه. ترجمه ثریا پاک نظر، تهران: نشر گام نو.
افشاریان، ندا و سعدیپور، اسماعیل. (1395). مرزهای تمایز در مصرف کالاهای فرهنگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 23 (2): 85- 104.
ادهمی، جمال؛ احمدی، یعقوب و جعفری، ابراهیم. (1396). بررسی ترجیحات ارزشی بین نسلی و عوامل مؤثر بر آن در شهر سنندج. فصلنامه علوم اجتماعی، 26 (78): 117- 156.
بوردیو. پیر. (1394) مسائل جامعه شناسی. ترجمه پیروز ایزدی. تهران: نشر آفتاب.
بوردیو، پیر. (1384). پرسمان دانش و روشنفکری. ترجمه ناصر فکوهی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد.
حیدری، آرمان؛ مختاری، مریم و خانمحمدی، احسان. (1394). بررسی رابطه گونه های هویت جمعی با مصرف گونه های موسیقیایی دانشجویان دانشگاه یاسوج. جامعه شناسی کاربردی. 28 (1): 159- 184.
خلیفه، افسون؛ قلیپور، ماجده؛ میرمحمد رضایی، سیده زهرا و ندرلو، سکینه. (1394). بررسی میزان گرایش به مصرف انواع موسیقی در بین جوانان شهر زنجان. فصلنامه مطالعات جامعه شناختی جوانان، 19. 98_81.
رفیعپور، فرامرز. (1375). جامعه، احساس و موسیقی. تهران: شرکت سهامی انتشار.
ریتزر، جورج. (1374). نظریه های جامعه شناسی در دوران معاصر. ترجمه محسن ثلاثی. تهران: نشر علمی.
زواره، انیسه؛ شکربیگی، عالیه و آزادارمکی، تقی. (1396). مطالعه جامعه شناختی تغییرات گفتمانی نسلهای سه گانه خانواده ایرانی.
شفیعی شکیب، مرتضی. (1380). فصلنامه فلسفی، ادبی، فرهنگی، 27-12.
صمیم، رضا، قاسمی، وحید. (1388). گرایش به مصرف گونه های موسیقی مردم پسند و میزان پرخاشگری در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی. 8: 262_24.
صمیم، رضا و فاطمی، ساسان. (1386). پژوهشی جامعه شناختی در باب مصرف موسیقیایی در بین افرادی با پایگاههای اجتماعی متفاوت. نشریه هنرهای زیبا، 86: 127- 135.
عطار، سعید. (1387). پیر بوردیو: از فضای اجتماعی تا سرمایه فرهنگی. فصلنامه اطلاعات سیاسی اقتصادی، 252: 158-165.
فاضلی، محمد. (1384). جامعه شناسی مصرف موسیقی. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1 (4): 27-53.
قاسمی، یارمحمد؛ سپیدنامه، بهروز و هاشمی، علی. (1398). مطالعه ذائقه مصرف موسیقی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام. مطالعات فرهنگ – ارتباطات، 50: 195-218.
کاظمیان، مهرداد؛ ابراهیمی، قربانعلی و نعمتی، زهرا. (1393). مصرف فرهنگی و عوامل مرتبط با آن_ مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه مازندران. جامعه پژوهی فرهنگی، 5 (2): 133- 153.
کوثری، مسعود. ( 1387). درآمدی بر موسیقی عامه پسند. تهران: دفتر پژوهشهای رادیو.
کنعانی، محمدامین و محمدزاده، حمید. (1395). مطالعه کیفی دانشجویان دختر دانشگاه گیلان. تماس شبکهای و عشق سیال. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران. 1: 147_115.
نفری، بهرام. (1389). اطلاعات جامع موسیقی. تهران: نشر مارلیک.
هاشمی، سیدضیاء و نطنزی، امیرحسین. (1391). نیاز و سبک مصرف موسیقی (مطالعه دانش آموزان شهر تهران). جامعه شناسی هنر و ادبیات. 1: 142_123.
Boer, D. (2009). Music makes the people come together: Social functions of music listening for young people across cultures. Victoria University of Wellington.
Denora, Tia. (2000). Music in everyday life. Cambridge: Cambridge university press.