استریناتی، دومینیک. (1388). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمه ثریا پاکنظر، تهران: گام نو، (چاپ پنجم).
افشانی، علیرضا؛ عسکری ندوشن، عباس، و نجفآبادی، سمیه. (1388). بازتولید نقشهای جنسیتی در کتابهای فارسی مقطع ابتدایی. فصلنامه زن در توسعه و سیاست، 7 (1): 87-107.
اکبرزاده جهرمی، سیدجمال الدین و محمدمهدی، فرقانی. (1390). ارائه مدلی برای تحلیل گفتمان انتقادی فیلم. مجله مطالعات فرهنگ-ارتباطات، 12(16).
آنا ماریا، لاروسو. (1398). نشانهشناسی فرهنگی؛ جستجوی منظری فرهنگی در نشانهشناسی. ترجمه حسین سرافراز. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
تولایی، نوین؛ اکبری قمصری، امیر و خاکسار، فاطمه. (1394). بررسی رضایتمندی از تفکیک جنسیتی در فضاهای عمومی، با تکیه بر پارکها. مجله تحلیل اجتماعی. 7 (2): 29-82.
جنکینز، ریچارد. (1381). هویت اجتماعی. ترجمه: تورج یاراحمدی. تهران: نشر شیرازه.
حریری، نجل. (1385). اصول و روشهای پژوهشهای کیفی. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
حسنپور اسلانی، محسن و صدیقی، بهرنگ. (1393). مردانگی در قاب؛ نشانهشناسی اجتماعی مردانگی در عکاسی مطبوعاتی در دهههای 50 و 60 خورشیدی. مجله جامعه شناسی ایران، 14(4):35-3.
حسین نژاد، زهرا و قاسمی، پریسا. (1393). مکانسیم بازنمایی تصویر کودک در ساختار روایتی و تصویرسازی کتاب دیگر در خانه پسرک هفت صندلی بود. نشریه دانش هنرهای تجسمی، 2(1): 1-14.
رز، ژیلیان. (1394). روش و روششناسی تحلیل تصویر. ترجمه سیدجمال الدین اکبرزاده جهرمی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما.
روحانی، علی؛ آذری، تهمینه و معافیان، فاطمه. (1392). ارزیابی تصاویر کتابهای زبان انگلیسی دوره متوسطه ایران از منظر کارکرد و تبعیضهای جنسیتی. فصلنامه پژوهشهای زبان شناختی. 3(1): 93-115.
شریفی ساعی، محمدحسین و ارمکی، تقی آزاد. (۱۴۰۰)،زنان در عصر پدرسالاری: روایت تاریخی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی زنان در دوره قاجار، فصلنامه جامعهشناسی فرهنگ و هنر ، 3(2): ۱۰۲-۱۲۲ .
شفیعی، سمیه سادات. (۱۴۰۰). تاریخ اجتماعی زنان در عصر قاجار، تهران: ثالث.
شهشهانی، سهیلا. (1374). اینجا ایران، من زن: نام و یاد زنان در رشتههای علوم انسانی و هنر. تهران: نشر مدبر.
عابدینی بلترک، میمنت؛ لیاقتدار، محمدجواد و منصوری، سیروس. (1393). بازنمایی نقشهای جنسیتی در کتابهای درسی سال ششم دوره ابتدایی ایران. فصلنامه زن و جامعه (جامعهشناسی زنان سابق)، 5 (4) ): 19-34.
عزیزپوران، زهرا و مرادی، علیرضا. (۱۴۰۰). تبیین جامعهشناختی نسبت بین هویت فرهنگی و مصرف فرهنگی، فصلنامه جامعهشناسی فرهنگ و هنر، 3 (4): ۱۱۰-۱۳۶ .
فروتن، یعقوب. (1389). جامعهپذیری جنسیتی در کتابهای درسی مدارس ایران. فصلنامه زن در توسعه و سیاست. 8 (3): 195-216.
کرس، گونتر. (1392). نشانهشناسی اجتماعی از نظریه تا کاربرد: بازنمود چندوجهی رویکرد نشانهشناسی اجتماعی به موضوع ارتباط در عصر حاضر. ترجمه سجاد کبگانی و رحمان صحراگرد، تهران: مارلیک.
مارشال، کاترین و راسمن، گرچن. (1377). روش تحقیق کیفی. ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی. چاپ دوم. تهران: دفتر نشر پژوهشهای فرهنگی.
محمد تقی نژاد، رعنا؛ قاسمی، وحید و نوروزی، رضاعلی. (1394). تحلیل محتوای مقایسهای تصاویر کتابهای درسی ایران و سوریه با تأکید بر نابرابری نقشهای جنسیتی. فصلنامه جامعهشناسی کاربردی. 26 (1).
میشل، آندره. (1373). پیکار با تبعیض جنسیتی. ترجمه محمدجعفر پوینده. نشر نگاه: تهران.
نرسیسیانس، امیلیا. (1385). مردمشناسی جنسیت، نشر افکار.
نظری طرهان، لیلا و صابری، کوروش. (1396). بررسی نشانه شناختی تصاویر کتب کودکان بر اساس رویکرد نشانهشناسی اجتماعی: مطالعه موردی کتاب فارسی پایه اول دبستان. مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران. 19: 119-140.
ویمر، راجر دی. و دومینیک، جوزف آر. (1384). تحقیق در رسانههای جمعی. ترجمه سید امامی. تهران: سروش.
References
Al-Khalidi, N. M. S. (2016). The Image of Women in the National Education Text Books in Jordan. Journal of Education and Practice, 7(16), 97-107.
Blount, L. (1990). National case studies of equal opportunities: Irland. IN: Wiener, The primary school and equal opportunities, Chassell: council of Europe.
Damayanti, I. L. (2014). Gender construction in visual images in textbooks for primary school students. Indonesian Journal of Applied Linguistics, 3(2), 100-116.
Lee, J. F., & Collins, P. (2008). Gender voices in Hong Kong English textbooks—Some past and current practices. Sex Roles, 59(1), 127-137.
Nandi, A., Bhattacharyya, A., & Das, T. (2020). Gender biased in textbook's picture of West Bengal board of primary education, 2020 JETIR July 2020, Volume 7, Issue 7www.jetir.org (ISSN-2349-5162).
Weitzman, L. J., Eifler, D., Hokada, E., & Ross, C. (1972). Sex-role socialization in picture books for preschool children. American journal of Sociology, 77(6), 1125-1150.