اردکانی فرد، زهرا و رضویزاده، سید نورالدین. (1400). زنان تأثیرگذار اینستاگرامی؛ زنانگی بازنماییشده در صفحات زنان اینفلوئنسر ایرانی. زن در فرهنگ و هنر، 13(1)، 90-65.
بستان، حسین. (1385). بازنگری نظریههای نقش جنسیتی. زن در توسعه و سیاست، 4(2-1)، 31-5.
بیچرانلو، عبدالله؛ صلواتیان، سیاووش و لاجوردی، آزیتا. (1397). بازنمود سبک زندگی زنان جوان ایرانی در اینستاگرام.
مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 15(56)، 140-112.
پیوزی، مایکل. (1987). یورگن هابرماس. ترجمه احمد تدین (1393)، تهران: شرکت نشر کتاب هرمس.
حبیب زاده ملکی، اصحاب. (1394). رسانهشناسی. تهران: جامعهشناسان.
خانیکی، هادی و روحانی، ریحانه سادات. (1390). ارتباطات مجازی و سایبر سایکولوژی (مطالعه رابطه میان بهرهمندی دانشجویان فنی دانشگاه تهران از وبلاگ با نگرش آنان درباره روابط مجازی). مطالعات اجتماعی ایران، 5 (3)، 48-71.
خمسهای، اکرم. (1385). بررسی ارتباط میان رفتار جنسی و طرحوارههای نقش جنسیتی در دو گروه از دانشجویان متأهل. خانواده پژوهی، 2(8)، 339-327.
سجادی، بختیار. (1401). برساخت و بازنمایی سوبژکتیویته در آثار ویلیام فاکنر (با تمرکز بر رمان خشم و هیاهو). جامعهشناسی فرهنگ و هنر، 4(3)، 15-1.
شاهرخ، لیلا و هاشمی، شهناز. (1396). سنتزپژوهی بازنمایی زنان در سینمای ایران. جامعه، فرهنگ و رسانه، 6(22)، 97-69.
عبدالهینژاد، علیرضا و مجلسی، نوشین. (1397). خشونت کلامی مطالعه موردیِ اظهارنظرهای دنبالکنندگان در صفحات اینستاگرام هنرمندان ایرانی. مطالعات نوین، 4(13)، 61-1.
علیخواه، فردین؛ باباتبار، احسان و نباتی شغل، امین. (1393). زن به مثابه سوژه شناسا (تحلیلی از سینمای اصغر فرهادی). پژوهشنامه زنان، 5(2)، 87-59.
علیخواه، فردین؛ کوهستانی، سمانه و واقعه دشتی، طاهره. (1396). نقش شبکههای اجتماعی موبایلی در زندگی زنان (مطالعه موردی: شهر رشت). زن در فرهنگ و هنر، 9(4)، 509-491.
فوکو، میشل (1384). تاریخ جنسیت، ارداه به دانستن، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
کاستلز، مانوئل. (1380). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ: قدرت هویت. ترجمه افشین خاکباز و احمد علیقلیان، تهران: طرح نو.
کاظمی، عباس. (1384). پروبلماتیک زندگی روزمره در مطالعات فرهنگی و نسبت آن با جامعه ایران. فرهنگ و ارتباطات، 1(4)، 122-97.
کریمی، شهناز و نوانبخش، مهرداد. (1398). واکاوی مفهوم «سوژه» در رویکردهای تحلیل گفتمان. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 11(2)، 19-7.
کنعانی، محمدامین، حمیدیفر، مهدی و قربانی، ابوذر. (1396). بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی بر هویت جنسیتی مادران و دختران: مطالعهای در شهر رشت. توسعه اجتماعی، 11(3)، 128-97.
کوشن، کادیر. (1390). روایت هایدگر از ایدهآلیسم دکارت رابطه سوژه و ابژه، ترجمه تینا فرنام. کتاب ماه فلسفه، 46: 15-10.
گیدنز، آنتونی. (1383). تجدد و تشخص. ترجمه ناصر موفقیان. تهران: نشر نی.
محمدی، جمال و پاشایی، لطیفه. (1400). زنان کرد در حوزه عمومی: زمینهها، مؤلفهها و فعالیتهای تشکلهای اجتماعی زنانه (مطالعه موردی: استان کردستان). زن در توسعه و سیاست، 19(3)، 403-379.
محمدی، جمال و محمدی، فاطمه. (1400). تحلیل گفتمان برساخت سوژه جسممند زنانه در ارتباط با سلطه مردانه (زنان شهر سنندج). پژوهشنامه زنان، 12(36)، 256-227.
محمودی بختیاری، بهروز و ناصری، انیس. (1397). زن به مثابة شخص آندروژن در دو فیلم از سینمای ایران بررسی فیلمهای روسری آبی و کافه ترانزیت. زن در فرهنگ و هنر، 10(3)، 331-311.
معمار، ثریا؛ عدلی پور، صمد؛ خاکسار، فائزه. (1391). شبکههای اجتماعی مجازی و بحران هویت (با تأکید بر بحران هویتی ایران). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 1(4)، 176-155.
مقیمی، مریم و مهری، رقیه. (1400). تحلیل انتقادی رسانههای اجتماعی: مطالعه موردی کارکردهای تلگرام و اینستاگرام بر مبنای نظریات مکتب فرانکفورت. جامعه، فرهنگ و رسانه، 10(39)، 193-175.
مهدی زاده، سیدمهدی. (1389). مطالعه تطبیقی نظریه کاشت و دریافت در ارتباطات. تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامهای سازمان صداو سیما.
نجاریان، بهمن و خدارحیمی، سیامک. (۱۳۷۷). دوگانگی جنسی (آندروژنی). تازههای رواندرمانی، 3(9 و 10)، 44-30.
نش، کیت. (1382). جامعهشناسی سیاسی معاصر. ترجمه محمدتقی دلفروز. تهران: انتشارات کویر.
نیکخواه قمصری، نرگس و هلالی ستوده، مینا. (1392). از سوژه جنسی تا سوژه انقلابی: بازنمایی زن در گفتمان انقلاب اسلامی. مطالعات اجتماعی ایران، 7(3)، 170-150.
هال، دونالد. (1396). سوژگی. ترجمه هادی شاهی. تهران: پارسه.
References
Bem, S. L. (1975). Sex-role adaptibility: one consequence of psychological androgyny. Journal of personality and social psychology, 31, 634-643.
Chang, J., Ren, H., & Yang, Q. (2018). A virtual gender asylum? The social media profile picture, young Chinese women’sself empowerment, and the emergence of a Chinese digital feminism. International Journal of Cultural Studie, 21(3), 3225-340.
Garcia, R. L., Bingham, S., & Liu, S. (2021). The effects of daily Instagram use on state self-objectification, well-being, and mood for young women. Psychology of Popular Media. Advance online publication.
Gleeson, J. (2016). ‘(Not) working 9–5’: the consequences of contemporary Australian-based online feminist campaigns as digital labour. Media International Australia, 161(1), 77-85.
Hanna, E., Ward, L. M., Seabrook, R. C., Jerald, M., Reed, L., Giaccardi, S., & Lippman, J. R. (2017). Contributions of social comparison and self-objectification in mediating associations between Facebook use and emergent adults' psychological well-being. Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, 20(3), 172-179.
Jane, E.A. (2016). Dude … stop the spread’: antagonism, agonism, and man spreading on social media. International Journal of Cultural Studies, 20(5), 1-17.
Mackay, F. (2015). Radical Feminism. 1st Ed, New York: palgrave macmillan.
McGregor, Sh. C., &
Mourão, R. R. (2016). Talking Politics on Twitter: Gender, Elections, and Social Networks.
Social Medi + Society, 2(3), 1-14.
Mu, D. W., & Lennon, SH. J. (2018). Objectification of Women in Sportswear Brands’ Instagram Accounts. Annual conference proceeding, 75(1), 1-4.
Reichart Smith, L. (2016). What’s the best exposure? Examining media representations of female athletes and the impact on collegiate athletes’ self-objectification. Communication & Sport, 4(3), 282-302.
Tankovska, H. Instagram: distribution of global audiences 2021, by age group. Statista. June, 2021, 29.