استریناتی، دومینیک. (1388). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه. ترجمه ثریا پاکنظر. چاپ پنجم، تهران: گام نو.
اسمیت، فیلیپ و رایلی، الگزندر. (1394). نظریهی فرهنگی. ترجمه محسن ثلاثی، چاپ یکم، تهران: انتشارات علمی.
اکبری، کمال و لطفی خاچکی، بهنام. (1397). تحلیل نشانهشناختی آگهیهای بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران از منظر سبک زندگی، رسانههای دیداری و شنیداری، 13 (27).
انتظاری، علی و خورشیدنام، عباس. (1396). بازنمایی هویت زنانه در سینمای ایران. مجله مطالعات جنسیت و خانواده، 5 (1): 59-31.
بختیاری، آمنه و نصیری، بهاره. (۱۳۹۲). صورتبندی نظری فمینیسم در مطالعات رسانهای (با ارائه مدل)، مطالعات رسانهای، سال ۸ (۲۳).
بلور، ماری کلر. (2001). حقوق و تفاوت جنسی از دیدگاه نظریههای فمینیستی. ترجمهی امید ساعدی. فصلنامهی حقوق مدنی دالوز، (1).
جاگر، آلسیون. (1375). چهار تلقی از فمینیسم. ترجمه س امیری. نشریه زنان، (28) 52-48.
خادمالفقرایی، مهوش و کیانپور، مسعود. (1397). تحلیل نشانهشناختی کلیشههای جنسیتی و پایگاه اجتماعی در دو فیلم برف روی کاجها و یه حبه قند. دو فصلنامهی علمی-پژوهشی دانشگاه هنر، (17).
سبحانی، حامدهالسادات. (1393). بازنمایی پایگاه اجتماعی زن در سینمای ایران (سینمای سالهای 91-1381)، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مطالعات فرهنگی. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه کاشان.
سیدمن، استیون. (۱۳۹۲). کشاکش آرا در جامعهشناسی. ترجمهی هادی جلیلی. چاپ پنجم. تهران، نشر نی.
شالباف شیروانی، کیمیا. (1397). بازنمایی زنان در تبلیغات بازرگانی فضای مجازی؛ مطالعه موردی آگهیهای تجاری سایت آپارات، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی. دانشکده پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان. دانشگاه علامه طباطبایی.
شکری، ملیحه. (1395). مطالعه بازنمایی تصویر زن در سینمای ایران در دو دهه اخیر 70 تا 90 با تأکید بر موضوع گذشت و فداکاری، پایاننامه کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی رسانه. دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
شهلیبر، عبدالوهاب. (1390). ساختار روایی و ایدئولوژیک یک سینمای عامهپسند. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 7 (25).
صادقیکیا، سمیه. (1398). بررسی هویت زن و هژمونی تأثیرگذار بر آن در سینمای بعد از انقلاب (با نگاهی به فیلم دو زن و زیر سقف دودی)، پایاننامه کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه کاشان.
طالبینژاد، احمد. (1387)، نگاهی به ویژگیهای سینمای عامهپسند غرق شدن در رؤیا، فصلنامه سینما و ادبیات، 5: (19).
عظیمیدولتآبادی، امیر و داوریمقدم، سعیده. (1398). بازنمایی حضور نقش زنان در سینمای قبل و بعد از انقلاب اسلامی. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 8: (2).
علویپور، سید محسن. (1397). چالشهای اجتماعی-سیاسی ظهور سینما در ایران، تحقیقات تاریخ اجتماعی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. (1): 155-137.
فرتر، لوک. (1386). لویی آلتوسر. ترجمه امیر احمدی آریان. تهران: نشر مرکز.
قنبری عبدالملکی، رضا؛ فیروزیان پوراصفهانی، آیلین. (1399). بازنمایی هژمونی و ضدهژمونی در گفتمان شعر جمهوری «محمدتقی بهار» بر مبنای آرای «آنتونیو گرامشی». فصلنامه علمی پژوهش زبان و ادبیات فارسی، (56): 104-77.
کرمی، جهانگیر. (1385). هژمونی در سیاست بینالملل؛ چارچوب مفهومی، تجربه تاریخی و آینده آن، پژوهش علوم سیاسی. (3): 27-1.
کرمی، محمدتقی؛ محبوبی شریعت پناهی، نسیمالسادات. (1392). فمینیسم اسلامی، مفاهیم و امکانها. مطالعات راهبردی زنان، 15: (59).
کسرایی، محمدسالار؛ مهرورزی، پروشات (1396). بازنمایی نقش اجتماعی زنان در سینمای پس از انقلاب ایران مطالعه موردی دو فیلم یه حبهقند و فروشنده، جامعهپژوهی فرهنگی. 8 (4):192-159.
لگیت، مادلین. (۱۳۹۸). زنان در روزگارشان تاریخ فمینیسم در غرب. ترجمهی نیلوفر مهدیان. تهران: نشر نی.
ملکی، امیر و رفیعی، ملاکه. (1391). دسترسی افتراقی به سرمایه و توزیع نابرابر سلیقههای هنری (تحلیل کمی رابطه بین سرمایه با مصرف فرهنگی، هنری جوانان تهرانی). مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 8 (29).
میرفخرایی، تژا و فتحی، اسماعیل. (1390). تصویر زن در فیلمهای نخبهگرا و عامهپسند دهه هفتاد سینمای ایران. فصلنامه فرهنگ ارتباطات، 1 (1).
نادرینژاد، دنیا. (1395). مطالعه شخصیت زن در سینمای ایران پس از انقلاب از دید کارگردانان زن (رخشان بنی اعتماد و تهمینه میلانی). پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر. دانشکده هنر و معماری. دانشگاه پیام نور.
References
Dobinson, C., & Young, K. (2000). Popular cinema and lesbian interpretive strategies. Journal of homosexuality, 40(2), 97-122.
Ellerson, B. (2012). Towards an African woman in cinema studies. Journal of African Cinemas, 4(2), 221-228.
Harding, S. (1980). The norm of Social Inquiry and Masculinity.
Amaljith, N. K. (2021). Feminism and Representation of Women Identities in Indian Cinema: A Case Study. Brazilian Journal of Policy and Development, 3(1), 10-10.
Stevenson, A. (Ed.). (2010). Oxford dictionary of English. Oxford University Press, USA.