ابیزاده، الناز. (1397). بررسی عوامل مؤثر بر حس مکان بازار تاریخی تبریز در راستای حفاظت معنایی و ارزشی میراث معماری. رساله دکتری معماری اسلامی، تبریز، دانشگاه هنر اسلامی.
آزاد ارمکی، مرضیه. (1400). احیاء زندگی شبانه در بافت فرسوده شهری خیابان لالهزار. جامعهشناسی فرهنگ و هنر، 3 (2)، 32-1.
بزی، خدارحم، سلیمان میرزاپور، و محمدصادق افراسیابیراد. (1393). بررسی مقایسهای حس تعلق به مکان در محلات شهر خرمآباد. معماری و شهرسازی پایدار، 2 (2): 1- 14.
ضابطیان، الهام، و رضا خیرالدین. (1397). سطوح حسمکان در فضاهای شهری، نمونه موردی: میدان امام خمینی و امام حسین شهر تهران. دانش شهرسازی 2 (2): 169 – 18.
عزیزمقدم، محمدامین، هاشمی طغرالجردی، سیدمجید. (1401).معماری به مثابه فرهنگ؛ تحلیلی بر کاراکتر زاویه بصری در تطبیقپذیری فرهنگ و معماری فضاهای بینابین. جامعهشناسی فرهنگ و هنر 4 (2): 109-
فلاحت، محمدصادق. (1385). مفهوم حس مکان و عوامل شکلدهنده آن. هنرهای زیبا 26: 66-5
فلاحت، محمدصادق و سمیرا نوحی. (1391). ماهیت نشانهها و نقش آن در ارتقاء حس مکان فضای معماری. هنرهای زیبا 1: 26-17.
فلاحت، محمدصادق، کمالی، لیلا، و شهیدی، صمد. (1396). نقش مفهوم حس مکان در ارتقای کیفیت معماری. مجله باغ نظر، (14) 46: 22-15.
کاشی، حسین، و ناصر بنیادی. (1392). تبیین مدل هویت مکان- حسمکان و بررسی عناصر و ابعاد مختلف آن، نمونه موردی: پیاده راه شهرری. هنرهای زیبا 18(3): 43- 52.
References
Canter, D. (1977). The Psychology of Place, the Architectural Press, London.
Hummon, D. M. (1992). Community attachment: Local sentiment and sense of place (pp. 253-278). Springer US.
Khettab, S., & Chabbi-Chemrouk, N. (2017). Sense of place in the coastal town of Tipaza in Algeria: Local-community’s socio-cognitive representations. International Journal of Sustainable Built Environment, 6(2), 544-554.
Lynch, K. (1984). Good city form. MIT press.
Newell, R., & Canessa, R. (2018). From sense of place to visualization of place: examining people-place relationships for insight on developing geovisualizations. Heliyon, 4(2), e00547.
Norberg-Schulz, C. (1981). Genuis Loci, Rizzoli, New York.
Rapaport, A. (1990). History and Precedent in Environmental Design. Plenum Press.
Relph, E. (2007). Spirit of place and sense of place in virtual realities. Techne: Research in philosophy and technology, 10(3), 17-25.
Edward, R. (1976). Place and placelessness. London: Pion.
Relph, E. (2008). Place and placelessness. London: Pion Limited.
Punter, J. (1991). Participation in the design of urban space. Landscape design, 200(1), 24-27.
Shamai, S. (1991). Sense of place: An empirical measurement. Geoforum, 22(3), 347-358.
Tan, S. K., Tan, S. H., Kok, Y. S., & Choon, S. W. (2018). Sense of place and sustainability of intangible cultural heritage–The case of George Town and Melaka. Tourism Management, 67, 376-387.
Grewal, I. (2005). Transnational America: feminisms, diasporas, neoliberalisms. Duke University Press.
Hearn, A. (2017). Verified: Self-presentation, identity management, and selfhood in the age of big data. Popular communication, 15(2), 62-77.
Hegde, R. S. (2011). Circuits of visibility: Gender and transnational media cultures (Vol. 20). NYU Press.
Peng, A. Y. (2021). Neoliberal feminism, gender relations, and a feminized male ideal in China: A critical discourse analysis of Mimeng’s WeChat posts. Feminist Media Studies, 21(1), 115-131.
Rome, J. M. (2020). Exploring constructions of “good” motherhood on social media: navigating neoliberal mommy rhetorics and the negative affective entanglements of women’s discourses on pinterest, facebook, and instagram (Doctoral dissertation, The University of Nebraska-Lincoln).
Rottenberg, C. (2014). The rise of neoliberal feminism. Cultural studies, 28(3), 418-437.
Banet-Weiser, S., Gill, R., & Rottenberg, C. (2020). Postfeminism, popular feminism and neoliberal feminism? Sarah Banet-Weiser, Rosalind Gill and Catherine Rottenberg in conversation. Feminist theory, 21(1), 3-24.
Rottenberg, C. (2014). Happiness and the liberal imagination: How superwoman became balanced. Feminist Studies, 40(1), 144-168.