آبروشن،مصطفی و ارجمندی، صدیقه. (1391). بازنمایی کلیشههای جنسیتی در کتابهای فارسی دوره پنجساله ابتدایی، جامعهشناسی آموزش و پرورش، 3:7 -40.
احمدی، حبیب و گروسی، سعیده. (1383). بررسی تأثیر برخی عوامل اجتماعی و فرهنگی بر نابرابری جنسیتی در خانوادههای شهر کرمان و روستاهای پیرامون آن، مطالعات اجتماعی – روانشناختی زنان، 3 (5).
ادهمی، عبدالرضا و روغنیان، زهره. (1388). بررسی تأثیر عقاید قالبی بر نابرابری جنسیتی در خانواده (مطالعه موردی: زنان شاغل در آموزش و پرورش شهر همدان)، پژوهشنامه علوم اجتماعی، 4: 127-143.
اطهری، زینب؛ عیوضی، احترام و هدایتی، فاطمه. (1398). علائم ترسیمی اضطراب و افسردگی دانش آموزان ابتدایی در آزمون خانه، درخت و آدمک، رویش روانشناسی، 6 (39):199-208.
آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا. (1392). روانشناسی رشد کاربردی (روانشناسی کودک و نوجوان)، چاپ دوم، مشهد: انتشارات صبرا.
برک، لورا. (1391). روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی)، ترجمه یحیی سیدمحمدی، جلد اول، ویراست هفتم، تهران: انتشارات ارسباران.
بهمدی مقدس، نجمه؛ زرقانی، سیدمهدی و یعقوبی جنبه سرایی، پارسا. (1395). بررسی جنسیت در شعر کودک و نوجوان از منظر جامعهشناسی بدن، نقد و نظریه ادبی، 2: 105-123.
جمالیتبار، مریم؛ رحیمیان بوگر، اسحق و مکرمی، مهران. (1396). استفاده از آزمونهای اندریافت کودکان و نقاشی فرافکن جهت غربالگری کودکان سازش نایافته، فصلنامه سلامت روان کودک، 4(3): 27-36.
جمالی، عاطفه و خجسته، فرامرز. (1393). بررسی کارکرد فانتزی در کلیشهزدایی (با تحلیل داستانهای برگزیده کودک و نوجوان پس از انقلاب اسلامی)، مجله علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، 1: 26-1.
جوکار، فرحناز؛ طاهری ازبرمی، زهرا و پورنجف، حیران. (1390). بررسی نگرش دانشآموزان دختر و پسر به نقش جنسیتی خود و جنس مخالف، پژوهش پرستاری،23: 6-14.
جوکاری, مهناز و حسامپور, سعید. (1401). برساخت بدن و هویتیابی دختران در رمان نوجوان ایرانی؛ بررسی موردی: آثار عباس جهانگیریان. جامعهشناسی فرهنگ و هنر, 4(3): 40-55.
حسینی، سیدحسن و دشتی، منصوره. (1391). بازنمایی کلیشههای جنسیتی در رسانه: مطالعه ادبیات داستانی جلال آل احمد، مجله جهانی رسانه-نسخه فارسی، 1: 64-27.
خمسه، اکرم. (1383). بررسی طرحوارههای نقش جنسیتی و کلیشههای فرهنگی در دانشجویان دختر، مطالعات زنان، 6: 134-115.
دشتی خویدکی، منصوره و سیدحسن حسینی. (1394). بررسی مقایسهای میزان پذیرش کلیشههای جنسیتی و رابطه آن با میزان دینداری. مطالعات زن و خانواده،2: 183-151.
ریاحی، محمد اسماعیل. (1386). عوامل اجتماعی مؤثر بر میزان پذیرش کلیشههای جنسیتی (مطالعه موردی جوانان کارآموز در مراکز فنی حرفهای استان مازندران)، پژوهش زنان، 1، 136-109.
زارع شاهآبادی، اکبر و سلیمانی، زکیه. (1390). تبیین دوگانگی تصورات قالبی جنسیتی از نظر دانشجویان دانشگاه یزد، فصلنامه علمی-پژوهشی رفاه اجتماعی،41، 398-369.
ساروخانی، باقر. ( 1389 ). نقد و بررسی کتاب جامعهشناسی خانواده، نقدنامه علوم اجتماعی.1.
سفیری، خدیجه و منصوریانراوندی، فاطمه. (1394)،کلیشههایجنسیتی و سلامت اجتماعی، مطالعات زنان، 2، 66-37.
شریفی، رویا و مهری بهار. (1394). بازنمایی کلیشههای جنسیتی در برنامۀ کودکان (مجموعۀ کلاه قرمزی)، فصلنامه علمی- ترویجی جامعه، فرهنگ و رسانه، 15، 75-55.
شفیعی, سمیه سادات و حسینیفر، سیدهزهرا. (1401). تحلیل نشانهشناختی تصاویر روی جلد کتب درسی با رویکرد مطالعات جنسیتی (موردمطالعه: کتب درسی مقطع ابتدائی). جامعهشناسی فرهنگ و هنر،4(3), 56-78.
صادقی فسایی، سهیلا و کریمی، شیوا. (1385). تحلیل جنسیتی بازنمایش ساخت خانواده در سریالهای تلویزیونی ایرانی (بررسی سریالهای گونهی خانوادگی سال 1383)، مطالعات اجتماعی – روان شناختی زنان،83.3.
صادقآبادی، محبوبه؛ الهی، طاهره و کاظمی، محمود. (1394). تفاوتهای جنسیتی در آزمون ترسیم خانواده، مجله روانشناسی،73، 1، 101-88.
ظهرهوند، راضیه. (1383). رابطه ادراک از نقشهای جنسیتی و رضایت از جنس، زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 125.9.
علمی، محمود و الیاسی، سارا. (1388). عوامل اجتماعی مؤثر بر میزان پذیرش کلیشههای جنسیتی (مطالعه موردی زنان شاغل همسردار شهرستان سراب)، جامعهشناسی، 1، 75-53.
عنایت،حلیمه و مختاری، مریم. (1388). نظریهی مبنایی جامعهپذیری دوران کودکی و تصور بدنی زنان؛ بررسی زنان تحت عمل جراحی زیبایی بینی در شهر شیراز، مطالعات اجتماعی – روانشناختی زنان،7.1.
فروتن، یعقوب. (1389). جامعهپذیری جنسیتی در کتابهای درسی مدارس ایران، زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)،3، 216-195.
فروتن، یعقوب؛ جانعلیزاده چوببسته، حیدر و نیکبخش، سهیلا. (1395). بررسی اجتماعی- فرهنگی کلیشههای جنسیّتی (مورد مطالعه: شهرستان محمودآباد). فصلنامه مطالعات توسعهی اجتماعی-فرهنگی، 1، 85-63.
فروغی، سمانه و فروغی، یاسر. (1398). بازنمایی جنسیت در انیمیشنهای ایرانی (مطالعه موردی انیمیشنهای مهارتهای زندگی برای کودکان و بچههای ساختمان گلها)، زن در فرهنگ و هنر،1، 46-25.
گیدنز، آنتونی. (1387). جامعهشناسی، ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نی.
گیدنز، آنتونی. (1394). جامعهشناسی، ترجمه حسن چاوشیان، ویراست چهارم، تهران: نشر نی.
محمدی،فائزه؛ میرزائی، رحمت. (1391). بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر خشونت علیه زنان (مطالعۀ شهرستان روانسر)،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 5، 29-1.
معینیفر، حشمتسادات. (1388). بازنمایی کلیشههای جنسیتی در رسانه: مطالعه موردی صفحه حوادث روزنامه همشهری، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 7، 197-167.
هاید، شیبلی جانت. (1394). روانشناسی زنان: سهم زنان در تجربه بشری. ترجمه ا،خمسه. تهران: انتشارات آگاه.
هومینفر، الهام. (1382). تحول جامعهپذیری جنسیتی، پژوهش زنان، 7، 113-89.
References
Bosacki, S. L., Varnish, A., & Akseer, S. (2008). Children's gendered sense of self and play as represented through drawings and written descriptions. Canadian Journal of School Psychology, 23(2), 190-205.
Cherney, I. D., Seiwert, C. S., Dickey, T. M., & Flichtbeil, J. D. (2006). Children’s drawings: A mirror to their minds. Educational psychology, 26(1), 127-142.
Flannery, K. A., & Watson, M. W. (1995). Sex differences and gender-role differences in children's drawings. Studies in Art Education, 36(2), 114-122.
Iijima, M., Arisaka, O., Minamoto, F., & Arai, Y. (2001). Sex differences in children's free drawings: a study on girls with congenital adrenal hyperplasia. Hormones and Behavior, 40(2), 99-104.
Prislin, R., & Wood, W. (2005). Social Influence in Attitudes and Attitude Change.
Ruby, P. M. (2011). Experimental research on dreaming: state of the art and neuropsychoanalytic perspectives. Frontiers in Psychology, 2, 286.
Soylu, B., Ünüvar, P., & Çivik, S. P. (2015). Lineal development chracteristics of preschool children paintings. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 687-692.
Tuman, D. M. (1999). Gender style as form and content: An examination of gender stereotypes in the subject preference of children's drawing. Studies in Art Education, 41(1), 40-60.