ایزدی جیران، اصغر (1394). مقدمۀ مترجم در کتاب انسانشناسی هنر. لیتون، روبرت. تهران: فرهنگستان هنر:
بهار، مهری؛ رب، پیر (1381). ابژهها و تغییر مراسم دینی. نامۀ علوم اجتماعی، 20(۰)، ۱۳۲-1۱۷.
رهبرنیا، زهرا؛ رهنورد، زهرا (1385). مواجهه هنر قدسی با تکنولوژی. هنرهای زیبا، ۱(126)، 10۸- 10۱.
محمدپور، احمد (1392). روش تحقیق کیفی؛ ضد روش. تهران: جامعهشناسان.
رضویفر، اَملی؛ غفاری، حسین (1390). نشانهشناسی پیرس در پرتو فلسفه، معرفتشناسی و نگرش وی به پراگماتیسم. فلسفه، 9(2)، ۳۷-۵.
Brix, H. J. (2006(. Encyclopedia of Anthropology (5th ed). California, London & New Delhi: Sage Publications.
Gell, A. (1998). Art and Agency: An Anthropological Theory. Oxford: Clarendon Press.
Lang, G. (1956). The Concepts of Status and Role in Anthropology: Their Definition and Use. The American Catholic Sociological Review, 17 (3), 206- 218.
Latour, B. (1987). Science in action: How to follow scientists and engineers through society. Cambridge, Massachusetts: Harvard university press.
Latour, B. (2007). Reassembling the social: An introduction to actor-network-theory. Oxford, New York: Oxford University Press.
Linton, R. (1936). The Study of Man: An Introduction. New York: Appleton- Centrury- Crafts.
Morphy, H. (1994). The Anthropology of Art, in Tim Ingold (ed.). Companion Encyclopedia of AnthropologyLondon and New York: Routledge, 648- 685.
Morphy, H. and Perkins, M. (2006), The Anthropology of Art: A Reflection on its History and Contemporary Practice, In H. Morphy and Perkins M. (eds.). The Anthropology of Art: A Reader. Oxford: Blackwell Publishing, pp:1-32.
Musante, K., & DeWalt, B. R. (2010). Participant observation: A guide for fieldworkers. Lanham, New York, Toronto, Oxford: Rowman Altamira.