اترینگتون-وایت، کریستین و داوتی، روث (1397). درک تئوری فیلم. جلد دوم، ترجمه رحیم قاسمیان، تهران: واحه.
استم، رابرت (1383). مقدمهای بر نظریهی فیلم. به کوشش احساس نوروزی، تهران، انتشارات سورهی مهر.
آقابابایی، احسان (1401). فیلم و جامعۀ ایرانی. اصفهان: انتشارات دانشگاه اصفهان.
باکاک، رابرت (1381). مصرف. ترجمه خسرو صبری. تهران: نشر شیرازه.
بهار، مهری (1390). مصرف و فرهنگ. تهران: سمت.
بیرو، آلن (1380). فرهنگ علوم اجتماعی. ترجمه باقر ساروخانی. تهران: نشر کیهان.
ترنر، گریم (1395). سینما: کنش اجتماعی، ترجمه علی سیاح، تهران: انتشارات دنیای اقتصاد.
ثقفی، سیدمحمد و شالچی، وحید (1391). عطش منزلت در جامعه ایرانی. مجله جامعهشناسی ایران، 14(2): 56-30.
حبیبی، غلامحسین (1393). بینش روششناختی، تحقیق در علوم اجتماعی پارادایمها، روشها و تکنیکها. تهران: کتاب همه.
خاکی، غلامرضا (1382). روش تحقیق (با رویکردی به پایاننامه نویسی). تهران: وزارت فرهنگ و آموزش عالی، مرکز تحقیقات علمی کشور: کانون فرهنگی انتشاراتی درایت.
ذکایی، محمد سعید (1392). فراغت، مصرف و جامعه (گفتارهایی انتقادی). تهران: تیسا.
صمیم، رضا و فاطمی، ساسان (1386). پژوهش جامعهشناختی در باب مصرف موسیقایی در بین افرادی با پایگاههای اجتماعی متفاوت (مطالعه موردی تهران). نشریه هنرهای زیبایی، 22، 127- 135.
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: انتشارات صبح صادق.
فرهادیمحلی، محمود؛ ترکمان، فرح و کاظمیان، مهرداد (1393)، بررسی جامعهشناختی مصرف سینما (مطالعۀ موردی شهروندان ساروی). دومین کنفرانس ملی جامعهشناسی و علوم اجتماعی، تهران.
فیلیپس، ویلیام اچ (1388). پیشدرآمدی بر فیلم. تهران: فارابی.
کاظمی، عباس (1395). امر روزمره در جامعه پساانقلابی. تهران: انتشارات فرهنگ جاوید.
کاظمیان، مهرداد؛ ابراهیمی، قربانعلی و همتی, زهرا (1392). مصرف سینما و عوامل اجتماعی مرتبط با آن. جامعهشناسی هنر و ادبیات، 5(22)، 240-221.
کاظمیان، مهرداد (1391). بررسی جامعهشناختی مصرف سینما (مطالعه موردی شهر مشهد). وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه مازندران.
کلانتری، عبدالحسین؛ رستمعلیزاده، ولیاله و نسیمافزا، اعظم (1392). تحصیلات و مصرف فرهنگی در شهر تهران. فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 2 (1): 111- 131.
کلمن، فلیسیتی (1400). نظریه فیلم: آفرینش گرامر سینمایی. تهران: نشر بان.
گرایینژاد، غلامرضا؛ هادینژاد، منیژه و بختیاری، آرزو (1389). بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر تقاضای سینمای ایران. فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 11(9)، 179-147.
گری، گوردون (1396). سینما: انسانشناسی تصویری. ترجمه مازیار عطاریه، تهران: شورآفرین.
گونتر، بری (1384). روشهای تحقیق رسانهای. مترجم مینو نیکو. تهران: اداره کل پژوهشهای سیما.
موان، رافائل (1393). ژانرهای سینمایی. مترجم علی عامری مهابادی. تهران: مینوی خرد.
میرفردی، اصغر؛ ولینژاد، عبدالله و خانمحمدی، احسان (1398). سبک مصرف سینما و رابطۀ آن با سواد سینمایی در بین دانشجویان دانشگاه ایلام، فصلنامۀ علمی – پژوهشی توسعه اجتماعی. 14 (2)، 1-32.
هیل، جان و پاملا چرچ، گیبسن (1388). رویکردهای انتقادی در مطالعات فیلم. ترجمه علی عامری مهابادی، تهران: شرکت انتشارات سوره مهر.
References
Alexander, J., & Seidman, S. (1990). Culture and Society: Contemporary Debates. Cambridge University Press.
Bourdieu, P. (1984). Distinction: A Social Critique of the Judgment of Taste. Routledge.
Katz_Gerro, T. & Sullivan, O. (2010). Voracious Cultural Consumption: The Intertwining of Gender and Social Status. Time and Society, 19 (2),193_219
Larkin, B. (2002). The Materiality of Cinema Theaters in Northern Nigeria. In F. Ginsburg, L. Abu-Lughod & B. Larkin (Ed.), Media Worlds: Anthropology on New Terrain (pp. 317-336). Berkeley: University of California Press.
Lizardo, O. (2006). The puzzle of Women's Highbrow Culture Consumption Integrating Gender and Work in to Bourdieus Class Theory of Taste. Poetics, 34, 1_24
Miles, S. (1998). Consumerism as a Way of Life. London: Sage.
Willekens, M., & Lievens, J. (2014). Family (and) culture: The effect of cultural capital within the family on the cultural participation of adolescents. Poetics, 42, 98-113.