منابع
اﻣﺎﻧﻲ، فیروز؛ رﺣﻴﻤﻲ، الناز؛ نعمتی، علی؛ فرضیزاده، فاطمه؛ دیدهوری، المیرا؛ نصیرپور، فاطمه؛ احمدی، فاطمه؛ مهاجری، م.، تذکری، زهرا؛ محمدنیاارنج، علیرضا؛ سوادپور، محمدتقی (1393). ﺑﺮرﺳﻲ وﺿﻌﻴﺖ ﻣﺼﺮف ﻏﺬاﻫﺎی ﻓﻮری (ﻓﺴﺖﻓﻮدﻫﺎ) در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن اردﺑﻴﻞ. مجله سلامت و بهداشت، 5(2)، 127-137.
امیدی، الهام؛ قاسمی، یارمحمد؛ سپیدنامه، محمد (1401). تحلیل جامعه شناختی ذائقۀ نسلی مصرف موسیقی (میدان مطالعه ایل خزل در شهر ایلام). جامعه سناسی فرهنگ و هنر، 4(1)، 195-219.
باکاک، رابرت (1398). مصرف، ترجمه خسرو صبری، تهران: شیرازه کتاب ما.
بهار، مهری (1390). مصرف و فرهنگ. تهران: سمت.
تصدیکاری، علی (1391). الگوتغذیه و هویت اجتماعی (مطالعه تجربی فرهنگ مصرف فستفودها در شهر رشت). فصلنامه توسعه اجتماعی، 7(1)، 109-134.
جرموو، جان؛ ویلیامز، لورن (1394). جامعه شناسی غذا و تغذیه اشتهای اجتماعی. ترجمه هما زنجانیزاده، تهران: جامعهشناسان.
حسنیان، غزاله؛ بنی هاشمی، سیدمحسن؛ سبحانی، عبدالرضا (1400). تقابل فرهنگی و دینی محتوای برنامه های غذایی ماهواره ای با اصول سبک زندگی تغذیه ای ایرانی-اسلامی. دین و ارتباطات، 28(1)، 91-118.
دادیپور، سکینه؛ مدنی، عبدالحسین؛ قنبرنژاد، امین؛ صفری مرادی، علی؛ امانی، فیروز؛ حسینی، مرضیه؛ یگانه، حمیده (1393). رفتار تغذیهای عوامل مرتبط با مصرف غذاهای آماده در شهر بندعباس: یک مطالعه مبتنی بر جمعیت. فصلنامه علمی-پژوهشی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، 2(2)، 77-86.
ذکایی، محمد سعید (1391). فراغت، مصرف و جامعه: گفتارهایی انتقادی. تهران: نشر تیسا.
ذکایی، محمد سعید؛ ودادهیر، ابوعلی و خاشعی، رضا (1395). عوامل موثر بر انتخاب سبک زندگی سلامت محور شهروندان شهر تهران با تاکید بر مصرف رسانهای. مجله جهانی رسانه، 11(1)، 47-65.
ریتزر، جورج (1394). نظریهای جامعه شناسی معاصر. ترجمه محسن ثلاثی، تهران: نشر نی.
ساعی، مرضیه (1393). بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با رفتارهای تغذیهای بین نسلی (مورد مطالعه: شهروندان بالای 15 سال شهر تبریز). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده حقوق و علوم اجتماعی، دانشگاه تبریز.
علی اکبری، عطیه و تقوایی، مسعود (1399). نظر شهروندان نسبت به وضعیت فستفود و عوامل موثر بر توسعه آن (مورد مطالعه: شهروندان اصفهان). مطالعات اجتماعی گردشگری، 8(15)، 249-276.
عینیزیناب، حسن؛ سبحانی، سیدرضا (1396). رژیمهای غذایی پایدار و غذاهای سنتی/بومی. مجله علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران، 12(1)، 151-158.
فاضلی، محمد (1398). مصرف و سبک زندگی. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
محسنی، منوچهر (1399). جامعهشناسی پزشکی. تهران: انتشارات طهوری.
محمدی، فردین؛ محمدی بلبانآباد، امجد؛ پیروزی، بختیار؛ افخمزاده، عبدالرحیم؛ محمدی، حسین؛ ملکی، علی (1397) بررسی عادتوارههای غذایی و عوامل مرتبط با آن (مورد مطالعه: ساکنان شهر سنندج: سال 1397). فصلنامه سبک زندگی با محوریت سلامت، 4(3)، 1-9.
یوسفی، رسول؛ زارع خلیلی، فتحالله؛ مقنیپور، مجیدرضا؛ غروی منجیلی، فریبا (1401). تاثیر طبقه و سرمایههای اجتماعی و فرهنگی بر سلایق هنری (مورد مطالعه: شهر شیراز، سال 1398). جامعهشناسی فرهنگ و هنر، 4(1)، 147-167.
References
-Bugge, A. B. (2011). Lovin'it? A study of youth and the culture of fast food. Food, Culture & Society, 14(1), 71-89.
-Deivanai, P. (2016). Factors influencing to preference of fast-food restaurants. IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM), 18(8), 20-25.
-Fischler, C. (1988). Food, Self and Identity. Social Science Information, 27:275-293.
-Schlosser, E. (2012). Fast food nation: The dark side of the all-American meal, Houghton Mifflin Harcourt.
-Stajcic, N. (2013). Understanding culture: Food as a means of communication. Hemispheres. Studies on cultures and Societies, (28), 77-87.
-Sharma, B. K., Jain, M., & Tiwari, D. (2015). Students' perception towards social media–with special reference to Management Students of Bhopal Madhya Pradesh. International Journal of Engineering and Applied Sciences, 2(1), 258011.