احمدی، بابک (۱۳۹۹). از نشانههای تصویری تا متن. تهران: نشر مرکز.
احمدی، بابک (۱۳۸۵). ساختار و تأویل متن جلد ۱. تهران: نشر مرکز.
اِکو، اُمبرتو (۱۳۹۹). نشانهشناسی. ترجمه پیروز ایزدی، تهران: ثالث.
برجر، جان (۱۳۹۵). شیوههای دیدن. ترجمه زیبا مغربی، تهران: شورآفرین.
بیت، دیوید (۱۳۹۵). مفاهیم عکاسی. ترجمه محمدرضا رئیسی و مارال زیاری، تهران: حرفه نویسنده.
تینتز، سوزان (۱۳۸۵). گیلیان ورینگ. ترجمه پدرام دیبازر، نشریه تندیس، ۸۵، ۲۶.
حسنپور، مهناز و محمدی وکیل، مینا (۱۴۰۰). مطالعه چندگانگی هویت در آثار سیندی شرمن با رویکرد روانکاوانه فروید. جلوه هنر، ۳۰، ۳۳ ـ ۴۷.
حکیم، اعظم و کاتب، فاطمه (۱۳۹۷). تحلیل تاریخی ـ جنسیتی نقاشیهایی برگرفته از روایت جودیت با تأکید بر اثر فلورانسی آرتمیزیا جنتیلسکی. جلوه هنر، 10 (2)، ۱۷ ـ ۲۶.
دانسی، مارسل (۱۳۹۶). فهم نشانهشناسی رسانهها. ترجمه گودرز میرانی، بهزاد دوران، تهران: انشارات علمی و فرهنگی.
رحیمی، فاطمه (۱۳۹۰). جایگاه متن، مؤلف و خواننده از دیدگاه اُمبرتو اِکو. ادبپژوهی، 18، ۱۲۵ ـ ۱۴۳.
زینالعابدینی، پیام و شفیعیون، حوری (۱۴۰۲). کلیشهسازی جنسیتی و بازنمایی زنان در سینمای ایران. فصلنامه علمی جامعهشناسی فرهنگ و هنر، 5 (2)، ۱۹ ـ ۳۵.
ضیمران، محمد (۱۳۸۲). درآمدی بر نشانهشناسی هنر. تهران: نشر قصه.
عباسلو، احسان (۱۳۹۱). نقد روانشناختی. کتاب ماه ادبیات، ۱۷۸، ۱۰۹ ـ ۱۱۵.
کریمی، جلیل؛ قلیپور، سیاوش و علیمرادی، زینب (۱۳۹۹). بازنمایی هویت زن در ضربالمثلهای «لکی». فصلنامه علمی جامعهشناسی فرهنگ و هنر، 2 (4)، ۶۵ ـ ۸۸.
گرت، استفانی (۱۳۹۷). جامعهشناسی جنسیت. ترجمه کتایون بقایی، تهران: نشر نی.
لوئیس، اِما (۱۴۰۰). گرایشهای عکاسی. ترجمه مینا جمالسیسی، تهران: کتاب آبان.
مکآفی، نوئل (۱۴۰۰). ژولیا کریستوا. ترجمه مهرداد پارسا، تهران: نشر مرکز.
میتفورد، میراندابوروس (۱۳۹۶). دایرةالمعارف مصور نمادها و نشانهها. ترجمه معصومه انصاری و حبیب بشیرپور، تهران: نشر سایان.
References
Goffman, E. (1976). Gender advertisement, The Society for the Anthropology of Visual Communication, USA.
Gravano, V. (2009). Explorations, Simulations: Claude Cahun and Self Identity. European Journal of Women`s Studies, 16, 353 – 371.
Gumpert, L. (1999). Grey Art Gallery. New York university.
Fantuzzi, A. (2020). Me, Myself and I. The Self-Portrait in Postmodern Time. Art Style, Art & Culture International Magazine, 6, 27-42.