اسدی، مهسا؛ زارع خفری، سعید ( 1400). بررسی نقش فضای مجازی بر آموزش و تربیت انسان تمدنی (کرونا و پسا کرونا). همایش علمی-پژوهشی فتح الفتوح (1)، با موضوع تعلیم و تربیت تمدنی. دانشگاه شیراز.
استراوس، اَنسلم؛ کربین، جولیت (1395). مبانی پژوهش کیفی. ترجمه ابراهیم افشار. تهران: نشر نی.
باقرزاده همایی، م. ( 1399). تاثیر عملکرد آموزش در فضای مجازی در تعاملات یادهی و یادگیری. پژوهشنامه اورمزد، 1 (51)، 126-135.
پاک سرشت، صدیقه؛ خلیلی ثابت، مسعود؛ واحدی، محمد علی؛ منفرد، آرزو (1395). مقایسه دانش و نگرش دانشجویان آموزش مجازی با دانشجویان غیرمجازی در مورد آموزش الکترونیکی. مجله پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8، (4)، 59-66.
جهانگیری، مسعود؛ اسمعیلزاد، علیرضا؛ شاکری خویی، احسان (1402). تحلیل زمینههای فرهنگی امکان تحقّق جامعه مدنی در ایران مورد مطالعه؛ فضای مجازی. فصلنامه علمی جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 5 (1)، 29-44.
خوارزمی، شهیندخت (1390). شئون انسانی در فضای مجازی، ملاحظات اخلاقی، حقوقی و اجتماعی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
دالگرن، پیتر ( 1400). تلویزیون و گستره عمومی. ترجمه مهدی شفقتی، تهران: انتشارت سروش.
دو وینیو، ژان (1388). جامعه شناسی هنر. ترجمه مهدی سحابی، تهران: نشر مرکز.
رستمی، شیدا (1397). قابلیت های بستر فضای مجازی بر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش. نهمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، زاهدان، دانشگاه سیتان و بلوچستان.
شاهبیگی، فرزانه؛ نظری، سمانه (1390). آموزش مجازی: مزایا و محدودیتها. مجلۀ مرکز مطالعات و توسعۀ آموزش علومپزشکی یزد، 6(1)، 47-54.
شاه قاسمی، احسان (1385). مروری بر زمینههای تاثیر فضای مجازی بر نظریه های ارتباطات. مجله جهانی رسانه، 1 (2)، 1-22.
شفیعی، فروزنده؛ دهقان چناری، مجید (1398). بررسی نقض مالکیت فکری در فضای مجازی. فصلنامه قانون یار، 3 (10)، 95-134.
صدقی بوکانی، ناصر؛ مهاجران، بهناز؛ باقریمجد، روحالله (1394). چالشهای آموزشی مجازی در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی. نشریۀ پژوهشنامۀ تربیتی، 42، 35-50.
صفری، فاطمه (1387). تحلیل نشانه شناختی نهادهای اجتماعی در سینمای رسول صدرعاملی. مجله جامعه شناسی ایران، 9 (1)، 102-126.
عزیزی فر، محمدجواد؛ محمدیان، ایوب؛ صفری، احرام (1394). ارائه مدل آموزش الکترونیکی مبتنی بر دیدگاه راهبردی و معماری. دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع، تهران.
کاظمی، سمیه؛ رهبرنیا، زهرا؛ ایزدی جیران، اصغر؛ شریفزاده، رحمان ( 1402). تکنولوژی و تحول جایگاه اجتماعی شیء هنری-آیینی (مورد مطالعه: علامت در شهر اصفهان). جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 5 ( 1)، 146 – 127.
کریمنژاد لالمی، زهرا؛ کریمنژاد لالمی، فاطمه (1400). روشهای تدریس کارآمد در آموزش مجازی. مجلۀ دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 4(42)، 46-65.
کریمیان، فاطمه؛ رحمت زهی، خدا نظر (1397). بررسی تاثیر فضای مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، یازدهمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران.
کیا، علی اصغر (1388). نگاهی به آموزش مجازی (الکترونیک). کتاب ماه علوم اجتماعی، (24)، 82-89.
فلیک، اووه (1387). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
محمدزاده، صفیه (1402). طرّاحی گرافیک چیست. رشدانا، پلتفرم توانمندسازی منابع انسانی.
محمدپور، احمد (1391). بسترها، پیامدها و سازگاری زنان مطّلقه شهر تهران (یک مطالعۀ پدیدارشناسانه). فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 4 (1)، 135-172.
منتظر، غلامعلی؛ دیانی، محمدحسین (1382). دانشگاه مجازی. مجلۀ کتابداری و اطلاعرسانی، 21، 4-7.
خانیکی، هادی؛ بابائی، محمود (1390). فضای سایبر و شبکه های اجتماعی. فصلنامه جامعه اطلاعاتی، 1 (1)، 71-96.
هدایتی، فریفته ( 1399). کرونا و فرصت آموزش مجازی. مصاحبه پژوهشی، وبسایت خبرگزاری صدا و سیما سرویس پژوهش، 6، (12).
References
Bismala, L., & Manurung, Y. H. (2021). Student Satisfaction in E-Learning along the COVID-19 Pandemic with Importance Performance Analysis. International Journal of Evaluation and Research in Education, 10(3), .753-759.
Boettcher, J. V. (2007). Ten Core Principles for designing Effective Learning Environments: Insights from Brain Research and Pedagogical Theory. Innovate Journal of Online Education, 3(3).
Dreyfus H. (2001). How Far is Distance Learning Form Education? Bulletin of Technology Society, 21, 165-174.
Ferdinand, P. (2000). The Internet, democracy and democratization. Democratization, 7(1), 1-17.
Gell, A. (1998). Art and Agency: An Anthropological Theory. Oxford: Clarendon Press.
Holmberg (1995). Theory and practice of distance education. New York, NY: Routhledge.
Jacksi, K. Sulaiman, M. A. & Saeed, R. H. (2021). The Importance of E-Learning in the Teaching Processor Secondary Schools/Review Article. Academic Journal of Nawroz University,10(1), 53-62.
Parks, A. C. (2022). Creating Through Challenge: The Lived Experience of Community College Arts Students, Before and During the COVID-19 Pandemic. Kent State University.
Sabol, F. R. (2022). Art education during the COVID-19 pandemic: The journey across a changing landscape. Arts Education Policy Review, 123(3), 127-134.
Van Manen, M. (2016). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy. Routledge.
Wilson R.C, Gaff J.G, Diensky E.R, Wood L, Bavry J.L. (1975). College professors and their impact on students. New York: Wiley and Sons.
Wonowidjoyo, M. (2024). Teaching Art Online During COVID-19 Using Media as Sites of Memory. Art Education, 77(5), 30-39.