منابع
ابطحی و موسوی (1396). تأثیر رسانه بر توسعه سیاسی؛ مطالعه موردی سازمان صدا و سیما ج. ا. ایران. نشریه مطالعات سیاسی، 9 (35).
استیون، وایت (1380). خرد، عدالت و نوگرایی. ترجمه محمد حریری اکبری، تهران: نشر قطره.
خانیکی، هادی؛ خجیر، یوسف (1397). نقش شبکههای اجتماعی مجازی در توسعه جامعه مدنی ایران. فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، 19 (44)، 71-97.
دارابی، علی (1395). رسانههای ارتباطی نوین و تاثیر آن بر فرآیند بیداری اسلامی در انقلاب تونس. پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، 6 (2)، 55-80.
دالگرن، پیتر ( 1380). تلویزیون و گستره عمومی. ترجمه مهدی شفقتی، تهران: سروش.
درشتی، حنابه؛ فاطمی یگانه، علی محمد (1399). بهرهگیری از ابزارهای سایبری در اشراف اطلاعاتی با تأکید بر قلمرو امنیت. فصلنامه مطالعات راهبردی ناجا، 5 (15)، 85-111.
رهبرقاضی، محمودرضا؛ فدایی ده، مرضیه؛ شهریاری، چشم هاعظم (1396). بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر مصرف گرایی سیاسی. مطالعات رسانه های نوین، 3 (11)، 35-59.
عباسزاده، محسن (1395). رسانه و کنش دموکراتیک: امکانها و محدودیت دموکراسی رسانه محور. مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، 6 (1)، 45-68.
کاستلز، مانوئل (1384). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ: ظهور جامعه شبکهای. مترجم: احد علیقلیان، افشین خاکباز، تهران: انتشارات طرح نو.
کاستلز، مانوئل (1395). شبکه های خشم و امید: جنبشهای اجتماعی در عصر اینترنت. مترجم: مجتبی قلیپور، تهران: نشر مرکز.
ولیزاده، ابوالقاسم (1394). مقایسه مبانی و شاخصهای مردمسالاری دینی با لیبرال دموکراسی. کنفرانس ملی آیندهپژوهی علوم انسانی و توسعه.
References
Alexander, J. C., & Smith, P. (2018). “The strong program in cultural sociology: Meaning first”. In Routledge Handbook of Cultural Sociology (pp. 13-22). Routledge.
Gershman, C. (2004). Democracy promotion: the relationship of political parties and civil society. Democratization, 11(3), 27-35.
Castells, M. (2007). Communication, power and counter-power in the network society. International journal of communication, 1(1), 29.
Ferdinand, P. (2000). The Internet, democracy and democratization. Democratization, 7(1), 1-17.
Groshek, J. (2009). The democratic effects of the Internet, 1994—2003: A cross-national inquiry of 152 countries. International Communication Gazette, 71(3), 115-136.
Angus, L. E., & Greenberg, L. S. (2011). Working with narrative in emotion-focused therapy: Changing stories, healing lives. American Psychological Association.
Kietzmann, J., Paschen, J., & Treen, E. (2018). Artificial intelligence in advertising: How marketers can leverage artificial intelligence along the consumer journey. Journal of Advertising Research, 58(3), 263-267.
Norris, P. (2002). Democratic Phoenix: Political Activism Worldwide. New York: Cambridge University Press.
Norris, P. (2003). Digital divide: Civic engagement, information poverty, and the Internet worldwide. Cambridge University: Press.
Burnell, P. J. (2004). Building better democracies: Why political party matter. Westminster Foundation for Democracy.
Wilhelm Hofmeister and Karsten Grabow, Political Parties; Functions and Organization in Democratic Societies; Singapore: Konrad Adenauer Stiftung, 2011.