آقابزرگی زاده، شیوا؛ سهراب زاده، مهران و بابایی فرد، اسدالله (1401). بازنمایی پایگاه اجتماعی زن در سینمای عامه پسند ایران در دهه 70. فصلنامه جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 4(4)، 24-47.
احمدی، بابک (1375) از نشانه های تصویری تا متن، به سوی نشانه شناسی ارتباط دیداری. تهران: نشر مرکز.
اسماعیلی، رفیع الدین (1396). بررسی انتقادی جریانهای فرهنگی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران. پایان نامه دکتری دانشگاه باقرالعلوم(ع).
ادگار، اندرو و سج ویک، پیتر (1387). مفاهیم بنیادی نظریههای فرهنگی. ترجمه مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: نشر آگه.
آوینی، مرتضی (1393). آیینه جادو. تهران: واحه.
بوردول، دیوید (1387). مطالعات سینمایی امروز و فراز و نشیب های کلان نظریه: پستتئوری. ترجمه مهدی نصراله زاده، در سینما 1، گردآوری و ویرایش مازیار اسلامی، ناشر فرهنگ صبا.
بوردول، دیوید و تامسون، کریستین (1388). هنر سینما. ترجمه فتاح محمدی، تهران: نشر مرکز.
بوند، شقایق (1394). تاثیر مکتب سورئالیسم در طراحی پوسترهای سینمایی در ایران بین سال های 1383 تا 1393. تهران: پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد.
بونوئل، لوئیس ( ۱۳۷۷). شمعون صحرا، ترجمه
پیام یزدانجو، تهران: انتشارات علم و زندگی.
بیات، حسین (1387). داستاننویسی جریان سیال ذھن، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ اول.
پاکباز، رویین (۱۳۸۱). در جستجوی زبان نو. تهران: انتشارات نگاه.
پرهام، سیروس (1349). رئالیسم و ضدرئالیسم در ادبیات. تهران: آگاه.
ترنر، گریم (1395). سینما: کنش اجتماعی. ترجمه علی سیاح، تهران: دنیای اقتصاد.
توپچی، صبرینه (1388). بازخوانی رویکرد سورئالیسم در نقاشی نوگرای ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علم و فرهنگ.
ثروت، منصور (1395). آشنایی با مکتب های ادبی. تهران: انتشارات سخن.
جاروی، آی سی ( 1379 ). ارتباط کلی سینما با جامعه شناسی رسانه ها. ترجمه اعظم راودراد، فصلنامه سینمایی فارابی، 38.
جی. باتلر، جرمی (1388). تلویزیون؛ کاربرد و شیوههای نقد. ترجمه مهدی رحیمیان، تهران: دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
حسینی، سید مجید (1395). تن دال، تحول فرهنگ سیاسی در سینمای پرمخاطب ایران، 1357-1390. تهران: نشر از نو.
حسینیرابری، شاهپور (1396). زیباشناختی سوررئالیسم، سینمای مدرن و پست مدرن. تهران: نشر نظری.
حیدری، غلام (1366). زمان در سینمای ایران. ماهنامه فیلم، 54.
داد، سیما (1383). فرهنگ اصطلاحات ادبی، تهران: مروارید.
راودراد، اعظم (1391). جامعه شناسی سینما و سینمای ایران. تهران: مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران.
زادهوش، محمدرضا (1390). اصفهان، آشنایی با سبک های ادبی و مکتب های هنری. باشگاه ادبیات و کتابخانه مجازی.
سلبی، کیت و کاودری، ران (1380). راهنمای بررسی تلویزیون. ترجمه: علی عامری مهابادی، تهران: انتشارات سروش.
سلطانی، سیدعلیاصغر (1391). قدرت، گفتمان و زبان. تهران: نشر نی.
سلیمانی، محمد (1369). سکویی برای جهش. اطلاعات هفتگی، 2489.
شهبا، محمد و درخشنده، ابوالحسن (1398). ویژگی های سورئالیسم جدید در سینما؛ با نگاهی به آثار دیوید لینچ. پژوهشنامه فرهنگستان هنر، 2.
سیدحسینی، رضا (1395). مکتب های ادبی. تهران: انتشارات نگاه.
ضیمران، محمد (۱۳۸۲). درآمدی بر نشانه شناسی هنر. تهران: نشر قصه.
فراستی، مسعود (1369). روشنفکرم، پس هستم. مجله سوره، 1 (17 و 18).
فیاض، ابراهیم و بیچرانلو، عبدالله (1396). سینمای ملی ایران، رویکردی مردم شناختی- ارتباطی. تهران: نشر سوره مهر.
فیسک، جان (1380). فرهنگ تلویزیون. ترجمه مژگان برومند، ارغنون، 19.
کیسبییر، الن (1386). درک فیلم. ترجمه بهمن طاهری، تهران: نشر چشمه.
عباسی، محمود و آمنه دهقانی (1395). سورئالیسم در رمان رود راوی ابوتراب خسروی. همایش بین المللی انجمن ترویج ادبیات و زبان فارسی، دانشگاه گیلان.
مجدی زاده، زهرا و حجازی، منصوره و بیچرانلو، عبدالله (1401) ظهور شبه فمینیسم نئولیبرال در صفحات اینستاگرامی زنان ایرانی. فصلنامه جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 4(4)، 48-72.
مصاحبه با بهمن فرمان آرا (1396). هفته نامه چلچراغ. 22/1/96
میرصادقی، جمال و میرصادقی، میمنت. ( 1395). واژه نامه هنر داستان نویسی. تهران: نشر مهناز.
هواکو، جرج ( 1361). جامعه شناسی سینما. ترجمه بهروز تورانی، تهران: نشر آیینه.
هیوارد، سوزان (1391 ). مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی. ترجمه فتاح محمدی؛ تهران: نشر هزاره سوم.
References
Richardson, M. (2006). Surrealism and Cinema. Berg Publication.
Jørgensen, M. W., & Phillips, L. J. (2002). Discourse Analysis as Theory and Method. Sage Publication.