منابع
امید، جمال (1374). تاریخ سینمای ایران: جلد اول 1357 – 1279. انتشارات روزنه.
حسین زاده، ابوالحسن؛ فیاض، ابراهیم؛ نادری، احمد (1402). تحلیل نشانه شناختیِ گفتمانی سینمای سورئالیستی ایران؛ مورد مطالعه: فیلمهای هامون و خانهای روی آب. جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 5(2)، 1-18. doi: 10.22034/scart.2023.62751
زین العابدینی، پیام؛ شفیعیون، حوری (1402). کلیشه سازی جنسیتی و بازنمایی زنان در سینمای ایران. جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 5(2)، 19-35. doi: 10.22034/scart.2023.62715
فوکو، میشل (1378). مراقبت و تنبیه: تولد زندان. ترجمۀ نیکو سرخوش و افشین جهاندیده. تهران: نشر نی.
قلیپور، علی (1399). روسپی. در حسن حسینی (ویراستار)، راهنمای فیلم سینمای ایران: جلد اول (1309-1361) (صص. 338-339). تهران: نشر روزنه کار
مالوی، لورا (1382). لذت بصری و سینمای رِوایی. ترجمۀ فتاح محمدی. ارغنون 23، 71-90.
مهرابی، مسعود (1371). تاریخ سینمای ایران از آغاز تا سال 1357. تهران: انتشارات مولف.
هیوارد، سوزان (1381). مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی. زنجان: نشر هزاره سوم.
اجلالی، پرویز (1395). دگرگونی اجتماعی و فیلمهای سینمایی در ایران. تهران: نشر آگه.
حبیبی، سید محسن؛ رضایی، مینا (1392). شهر، مدرنیته، سینما: کاوش در آثار ابراهیم گلستان. نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی 18(2)، 5-16. doi: 10.22059/jfaup.2013.50522.
حبیبی، سید محسن (1386). از شار تا شهر. تهران: نشر دانشگاه تهران.
References
Talattof, K. (2011). Modernity, Sexuality, and Ideology in Iran. Syracuse University Press.
Amin, C. M. (2002). The Making of Modern Iranian Woman: Gender, State Policy, and Popular Culture, 1865–1946. University Press of Florida.
Chehabi, H. E. (2003). The banning of the veil and its consequences. In S. Cronin (Ed.), The Making of Modern Iran: State and Society Under Riza Shah, 1921-1941 (pp. 2023-221). Routledge.
Katouzian, H. (2003). Riza Shah’s political legitimacy and social base, 1921–1941. In S. Cronin (Ed.), The Making of Modern Iran: State and Society Under Riza Shah, 1921-1941 (pp. 15-37). Routledge.
DeCordova, R. (2007). The Emergence of the Star System in America. In S. Redmond & S. Holmes (Eds.), Stardom and Celebrity: A Reader (pp. 132-140). SAGE Publications.
Doane, M. A. (1988). The Abstraction of a Lady: "La Signora di tutti". Cinema Journal 28(1), 65-84.
Dyer, R. (1998). Stars. British Film Institute.
Gamson, J. (2007). The Assembly Line of Greatness: Celebrity in Twentieth-Century America. In S. Redmond & S. Holmes (Eds.), Stardom and Celebrity: A Reader (pp. 141-155). SAGE Publications.
Hollinger, K. (2006). The Actress: Hollywood Acting and the Female Star. Routledge.
Kuhn, A., & Westwell, G. (2012). A Dictionary of Film Studies. Oxford University Press.
Linderman, D. (1991). The Mise-en-Abîme in Hitchcock's "Vertigo". Cinema Journal 30(4), 51-74.
McDonald, P. (2000). The Star System: Hollywood's Production of Popular Identities. Wallflower Press.
Modleski, T. (2015). The Women Who Knew Too Much: Hitchcock and Feminist Theory. Routledge.
Mulvey, L. (1996). Fetishism and Curiosity. Indiana University Press.
Mulvey, L. (2011). Phantom of the Circus. Film Quarterly 65(2), 25-27.
Mulvey, L. (2014). Compulsion to Repeat: Max Ophüls’s Lola Montès. Afterall: A Journal of Art, Context, and Enquiry 35, 84-93.
Shail, A. (2006). “She looks just like one of we-all!”: British Cinema Culture and the Origins of Woolf's Orlando. Critical Quarterly 48(2), 45–76.