اسمیت، فیلیپ؛ و رایلی، الگزندر. (1394). .نظریهی فرهنگی (مترجم محسن ثلاثی). تهران: نشر علمی.
باکاک، رابرت. (1381). مصرف (مترجم خسرو صبری). تهران: انتشارات شیرازه.
بودریار، ژان. (1395). جامعهی مصرفی (مترجم پیروز ایزدی). تهران: نشر ثالث.
تولایی، روحاله؛ صباغی، زهرا؛ و نظافتی، نوید. (1396). شناسایی و تحلیل فرصتها و تهدیدهای شبکههای اجتماعی در فضای مجازی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 10 (3)، 175-153.
جلائیپور، حمیدرضا؛ و محمدی، جمال. (1394). نظریههای متاخر جامعهشناسی. تهران: نشر نی.
حسینی پاکدهی؛ علیرضا و مرادیان، یعقوب (1395). تأثیر تبلیغات بازرگانی بر نگرش به مدیریتبدن (مورد مطالعه؛ شهروندان بالای 18 سال کرمانشاه). فصلنامه مطالعات میانفرهنگی، 11 (29)، 142-113.
ریتزر، جرج (1394). مبانی نظریهی جامعهشناختی معاصر و ریشههای کلاسیک آن (مترچم شهناز مسمیپرست). تهران: نشر ثالث.
سلیمانی، ندا؛ و کریمی، لاله (1396). تاثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر سطح اعتماد به نفس جوانان. فصلنامه علمی- پژوهشی رسانه، 28 (2)، 117-101.
کاریگان، پیتر (1396). جامعهشناسی مصرف (مترجم سعید صدرالاشرافی). تهران: نشر گلآذین.
کریگان، کیت (1394). جامعهشناسی بدن (مترجم محسن ناصریراد). تهران: انتشارات نقش و نگار.
راودراد، اعظم؛ و گشنیزجانی، گلنار (1396). گونهشناسی الگوهای بازنمایی بدنِ رسانهای کاربران ایرانی شبکهی اجتماعی اینستاگرام. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 10(3). 310-265.
سامانی، سمانه؛ و فراهانی، اعظم (1396). هویت آنلاین و اینستاگرام (مطالعه چگونگی نمایش هویت جوانان در اینستاگرام. فصلنامه علمی-پژوهشی رسانه، 27 (2). 104-85.
Crossley, N. (2006). The Networked Body and the Question of Reflexivity. compiled in the Book Body/Embodiment by Dennis Waskul and Phillip Vannini.
Ezra Park, R. (1950). Race and Culture. Glencoe: The Free Press.
Fardouly, J., and Vartanian, LR. (2016). Social media and body image concerns: current research and future directions. Current opinion in Psychology, 9:1-5
Heaphy, B. (2007). Late and modernity and social change. Routledge New York.
Herman, J. (2014).Instagram Statistics for 2014 – Jenns Trends. Jenns Trends. N.P., 17 Feb. 2014.Web.26 June 2014.<http://jennstrends.com/instagram.statistics.
Hermanns, H. (1995). Narrative Interview in U. Flik, E.V Kardorf, H. Keupp, L.V. Rosenstiel and Handbuch Qualitative Sozialfoeschung (2nd edn). Munich: Psychologie Verlage Union.
Holland, G and Tiggemann, M. (2016). A systematic review of the impact of the use of social networking sites on body image and disordered eating outcomes. Body Image 17: 100-110
Munhall, P. (2001). Nursing Research: A Qualitative perspective, Jones and Bartlett Publisher in Qualitative Research Methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
Neuman, L. (2006b). Social research methods: Quantitative and qualitative approaches. Third Edition, London: Allayn and Bacon.
Shilling, Ch. (2003). The Body and Social Theory. London. Sage.
Sismondo, S. (2010). An Introduction to science and technology studies. University of California, San Diego.
Synnott, A. (1993). the Body Social: Symbolism, Self and Society. Routledge New York.
Tiggemann, M., and Zaccardo, M. (2015). Exercise to be fit, not skinny: the effect of fitspiration imagery on Women's body image. Body Image 15: 61-67.
Turner, B. (1996). 1984. The Body and Society. London, Sage.
Views, Visuals, and Visibility: The Value of Instagram - Reimagine Main Street.” Reimagine Main Street. N.P., 7 Feb. 2014. Web. 30 June 2014. <http://reimaginemainstreet.com/social-media/views-visuals-and-visibility-thevalue-Of-instagram/>.
www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users.
Zhao, S., & Zappavigna, M. (2017). Beyond the self: Intersubjectivity and the social semiotic interpretation of the selfie. sagepub.co.uk/journalsPermission.nav.