اباذری، یوسف.، و چاوشیان، حسن (1381). از طبقه اجتماعی تا سبک زندگی، رویکردهای نوین در تحلیل جامعه شناختی هویت اجتماعی. نامه علوم اجتماعی، 10 (20): 3- 27.
استروس، انسلم؛ و کربین، جولیت (1396). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینه ای. ترجمه ابراهیم افشار، تهران: نشر نی.
استریناتی، دومینیک (1380). مقدمه ای بر نظریه های فرهنگ عامه. ترجمه ثریا پاک نظر، تهران: انتشارات گام نو.
استوری، جان (1389). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه. ترجمه حسین پاینده، تهران: نشر آگه.
آقامحمدی، قربانعلی.، قلی زاده، زهرا.، و میرمحمدی، فریده (1392). رابطه پایگاه اجتماعی اقتصادی و مصرف موسیقی در جوانان کلان شهر تهران. جامعه شناسی مطالعات جوانان، 4 (11): 9 – 28.
اکبری، نوروز و مرادی، علی (1398). شناخت رابطه بین درک طبقاتی افراد و تمایل آنها به مصرف موسیقی: مطالعه موردی شهر کرمانشاه. علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، 16 (2): 213-245.
رازقی، نادر؛ علیزاده،محمدامین؛ و علی نژاد، کریم (1399). تحلیل جامعهشناختی نقش و جایگاه زنان در موسیقی مردمپسند: ارائه یک نظریه زمینهای. جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 2 (1): 26-47.
رفیعپور، فرامرز (1375). جامعه، احساس و موسیقی: کوششی در جهت آغاز یک بررسی جامعهشناختی از اثرات سازنده و مخرب موسیقی در ایران. تهران: شرکت سهامی انتشار.
زیباکلام مفرد، فاطمه.، حسینی، افضل السادات.، و آسوده، علی (1393). تحلیل و بررسی موسیقی از منظر تئودور آدورنو و دلالتهای آن در تعلیم و تربیت. فصلنامه ارزش شناسی در آموزش (فلسفه تعلیم و تربیت سابق)، 1(2): 7-30.
شکوری، علی؛ و غلامزاده، امیرحسین (۱۳۸۹). منش و سبک مصرف موسیقی. مجله جهانی رسانه، ۵ (2):۵۲ـ۷۰.
صمیم، رضا (1392). برساخت سوژه در فرآیند مصرف فرهنگ مردم پسند: مطالعه ای کیفی بر روی مصرف کنندگان گونه های رسمی و غیررسمی موسیقی مردم پسند در شهر تهران. تحقیقات فرهنگی ایران، 6 (1): 23-53.
صمیم، رضا (1392). فضای تولید موسیقی مردمپسند در ایران پژوهشی جامعه شناختی با استفاده از داده های کیفی حاصل از پنج مصاحبه متمرکز. جامعه شناسی هنر و ادبیات، 5 (1): 125-145.
صمیم، رضا.، و قاسمی، وحید (1388). گرایش به مصرف گونه های موسیقی مردمپسند و میزان پرخاشگری در میان دانشجویان؛ مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه اصفهان. تحقیقات فرهنگی ایران، 2 (4): 243-262.
عنایت، حلیمه.، و کاوه، مهدی (1392). مطالعه رابطه مصرف موسیقی با احساس آنومی بر حسب جنسیت. زن در فرهنگ و هنر، 5 (4): 487 – 506.
فاضلی، محمد (1386). جامعه شناسی مصرف موسیقی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
قاسمی, یارمحمد؛ سپیدنامه، بهروز؛ و هاشمی، علی (1399). ذائقه مصرف موسیقیایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام. فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، 21 (50): 195- 218.
قاسمی، وحید.، و صمیم، رضا (1386). مطالعهای پیرامون رابطه قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی با استفاده از دادههایی در زمینه مصرف موسیقایی در شهر تهران. جامعه شناسی ایران، 9 (1,2): 80-101.
کوثری، مسعود (1391). نظریه سازی برای موسیقی های زیرزمینی. تحقیقات فرهنگی ایران، 5 (4): 43 – 73.
کوثری، مسعود (۱۳۸۸). موسیقی زیرزمینی در ایران. جامعه شناسی هنر و ادبیات، ۱: ۱۲۷ـ۱۵۸.
کوثری، مسعود (1391). موسیقی و رادیو. تهران: دفتر پژوهشهای رادیو.
گیدنز، آنتونی (1385). تجدد و تشخص. ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نی.
مک کوایل، دنیس (1387). مخاطب شناسی. ترجمه مهدی منتظرقائم، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
Bernard, H. R. (2002). Research Methods in Anthropology Qualitative and Quantitative Methods (3rd ed.). Walnut Creek, CA Alta Mira Press.
Bryson, B. (1997). What about the univores? Musical dislikes and group-based identity construction among Americans with low levels of education. Poetics, 25 (2–3): 141-156.
Campbell, C. (2005). The craft consumer: Culture, craft and consumption in a postmodern society. Journal of Consumer Culture, 5(1): 23 – 42.
Charmaz, K. (2014). Constructing Grounded Theory: A Practical Guide Through Qualitative Analysis. 2ed, Los Angeles: Sage.
Collier, D., Laporte, J., & Seawright, J. (2008). "Typologies: Forming Concepts and Creating Categorical Variables." in: Oxford Handbook of Political Methodology. Oxford: Oxford University Press.
Coulangeon, P., & Lemel, Y. (2010). "Bourdieu's legacy and the class–status debate on cultural consumption: Musical consumption in contemporary France." In T Chan (Ed.), Social Status and Cultural Consumption (pp. 84-108). Cambridge: Cambridge University Press.
Creswell, J.W., & Plano Clark, V.L. (2011). Designing and Conducting Mixed Methods Research. 2nd Edition, Sage Publications, Los Angeles.
DeNora, T. (1999). Music as a Technology of Self. Poetics, 27: 31-56.
DeNora, T. (2000). Music in Everyday Life. Cambridge: Cambridge University Press.
Dimaggio, P., & Useem, M. (1978). Social class and art consumption; the arigins and consequenses of class differences in exposure to the art in America. Theory and society, 5 (2): 141-161.
Kaspersen, L.B. (2000). Anthony Giddens: An Introduction to a Social Theorist. Blackwell Publishers: Oxford.
Marvasti, A. (2004). Qualitative Research in Sociology. London: Sage Publications.
Mathews, G. (2002). Global Culture / Individual Identity, Searching for Home in the Cultural Supermarket. London: Rutledge.
Meadows, A. (2011). Developments in Music Therapy Practices: Case Study Perspectives. New Hampshire: Barcelona Publishers.
Mitchell, G.D. (2007). A New Dictionary of the Social Sciences. New Jersey: Routledge.
Neuman, W.L. (1997). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. 3rd Edition, Allyn and Bacon, Boston.
Nuttall, P., Arnold, S., Carless, L., Finnamore, F., & Richard, H. (2011). Understanding music consumption through a tribal lens, Journal of Retailing and Consumer Services, 18:152-159.
Patton, M. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods, 3rd edn. Thousand Oaks, CA: Sage.
Peterson, R., & Kern, R. (1996). Changing Highbrow Taste. American Sociological Review, 61: 900 – 907.
Peterson, R., & Simkus, A. (1992). "How musical taste groups mark occupational status groups. In: Lamont, M., & Fournier, M. (eds.), Cultivating Differences: Symbolic Boundaries and the Making of Inequality. University of Chicago Press, Chicago.
Reiche, S., Bird, A. & Mendenhall, M. E., 2017. Contextualizing leadership: A typology of global leadership roles. Journal of International Business Studies, 48(5): 552-572.
Robinson R.S. (2014). "Purposive Sampling". In: Michalos A.C. (eds) Encyclopedia of Quality of Life and Well-Being Research. Springer, Dordrecht.
Willing, C. (2008). Introducing Qualitative Research in Psychology. Second edition, New York: Open University Press.