آبیدین، کریستال. (1398). سلبریتی اینترنتی. ترجمه احسان شاهقاسمی، تهران: انتشارات سوره مهر.
ایرانخواه، امجد؛ قادرزاده، امید و خالقپناه، کمال. (1394). تحلیل گفتمان انتقادی: رویکرد نورمن فرکلاف. اولین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران (ص. 1-8). تهران: انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
بختیاری، علیرضا. (1396). اقتصاد رسانه در ایران: علل ناکارآمدی رسانههای خصوصی ایران با تاکید بر مطبوعات. تهران: نشر دنیای اقتصاد.
بیچرانلو، عبدالله. (1391). بازنمایی ایران و ایرانیان در هالیوود. فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، 3 (پیاپی 71): 68-39.
خیامی، عبدالکریم؛ اسکندری، علی و خلقتی، مرضیه. (1398). بازکاوی فرهنگ سلبریتیگری و تعامل رسانه ملی با چهرهها. فصلنامۀ رسانههای دیداری و شنیداری، 13 (30): 32-7.
دبور، گی. (1398). جامعه نمایش. ترجمه گودرز میرانی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
راودراد، اعظم و هومن, نیلوفر. (1397). تحلیل نشانهشناختی بازنمایی تروریسم در سینمای هالیوود، قبل و بعد از 11 سپتامبر. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 7 (1): 105-83.
رحمانزاده، ابوالفضل. (1399). آسیبشناسی حضور دوگانه سلبریتیها در فضایمجازی و رسانه ملی بر اساس آموزههای اسلامی و ارائه راهکار. پایاننامه.
رحمانزاده، ابوالفضل؛ رضوی، سیدعلیمحمد و رحیمی سجاسی، داوود. (1399). آسیبشناسی حضور دوگانه سلبریتیها (بازیگران) در فضایمجازی و رسانهملی بر اساس آموزههای اسلامی و ارائه راهکار. فصلنامۀ مطالعات دینی رسانه، 2 (7-8): 56-27.
سلیمانی، رضا و هراتی، محمدجواد. (1394). نظریه بازنمایی و انگارههای معنایی گفتمان رسانهای آمریکا از اسلام و ایران. جستارهای سیاسی معاصر، 4 (پیاپی 18): 139-115.
عاملی، سعیدرضا. (1392). روشهای تحقیق در مطالعات فرهنگی و رسانه. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
فاضلی، محمد. (1388). گفتمان و تحلیل گفتمان انتقادی. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 4 (14): 106-81
فرجی، سجاد؛ گیویان، عبدالله و فاضلی، نعمتالله. (1392). بازنمایی زندگی روزمره جوانان در سریال فاصلهها. جامعهپژوهی فرهنگی، 4 (پیاپی 10): 138-106
فرقانی، مهدی؛ بصیریان جهرمی، حسین و مهدوی، سارا. (1394). بررسی شیوههای طبقهبندی اعضا در تلویزیون بیبیسی فارسی: رویکردی تحلیل گفتمانی به برنامههای متمرکز بر موضوعهای دینی «پرگار». مطالعات فرهنگ – ارتباطات، 16 (29): 99-73.
فرکلاف، نورمن. (1379). تحلیل انتقادی گفتمان در عمل: تفسیر، تبیین و جایگاه تحلیلگر. در محمد. نبوی، و مهران. مهاجر (تدوین کنندگان)، تحلیل انتقادی گفتمان، ترجمه محمود نیستانی، ص. 213-252). تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
فرکلاف، نورمن. (1379). تحلیل انتقادی گفتمان در عمل: توصیف. در محمد. نبوی ، و مهران. مهاجر (تدوین کنندگان)، تحلیل انتقادی گفتمان، ترجمه پیروز ایزدی، ص. 167- 212). تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
فهیمی سیوکی، محمدرضا و پویا، علیرضا. (1399). مدیریت خبر در استفاده از ظرفیت سلبریتیها برای افزایش اعتماد به اخبار رسانۀ ملی. فصلنامۀ میان رشتهای ارتباطات و رسانه، 3 (9): 70-41
قنبری باغستان، عباس و شمس اسمعیلی، معصومه. (1400). تحلیل انتقادی برنامهی دورهمی از منظر سلبریتیمحوری و گفتوگوهای زرد. فصلنامۀ جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 3 (1): 53-37.
قنبری، عباس و مؤمنی، علی. (1399). مطالعۀ پویش اعتراضی صدای آبان 98 در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام بر اساس مدل تحلیلی جاوت و ادانل. فصلنامۀ جامعه، فرهنگ و رسانه، 37: 119-105.
کشمور، الیس. (1396). فرهنگ شهرت. ترجمه احسان شاهقاسمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
گیویان، عبدالله و سرویزرگر، محمد. (1388). بازنمایی ایران در سینمای هالیوود. فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی ایران، 4: 178-147.
گیویان، عبدالله و مخزن موسوی، سیدههاجر. (1392). بازنمایی شخصیت مذهبی در سریال «مرگ تدریجی یک رویا». فصلنامۀ مطالعات سبک زندگی، 2 (5 و 6): 168-135.
لیندلف، تامس و تیلور، برایان. (1397). روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات. ترجمه عبدالله گیویان، تهران: نشر همشهری.
مقیمی، مریم؛ خانیکی، هادی و سلطانی، سیدعلیاصغر. (1399). تحلیل گفتمان انتقادی ابعاد سهگانه نفرت پراکنی زنان علیه زنان در اینستاگرام. فصلنامۀ مطالعات رسانههای نوین، 6 (22): 109-69.
مککوایل، دنیس. (1382). درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی، تهران: وزرات فرهنگ و ارشاد، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
مهدیزاده، سیدمحمد. (1387). رسانهها و بازنمایی. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
وندایک، تون آدریانوس. (1390). مطالعاتی در تحلیل گفتمان: از دستور متن تا گفتمانکاوی انتقادی. ترجمه پیروز ایزدی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
References
Fairclough, N. (1996). Language and power. London: Longman Group UK Limited.
Hall, S. (1997). El trabajo de la representación. Representation: Cultural representations and signifying practices, 1, 13-74.
Van Krieken, R. (2019). Celebrity society: The struggle for attention. Routledge.
Rojek, C. (2012). Fame attack: The inflation of celebrity and its consequences. A&C Black.
Stever, G. (2019). The psychology of celebrity. Routledge.