منابع
احمدی، علی و عسگرزاده، محسن (1399). نشانه شناسی سبک زندگی تجمل گرایانه در صفحات اینستاگرامی اینفلوئنسرهای ایرانی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 16 (60)، 273-296.
اردکانی فرد، زهرا و رضوی زاده، سیدنورالدین (1400). زنان تأثیرگذار اینستاگرامی؛ زنانگی بازنمای شده در صفحات زنان اینفلوئنسر ایرانی. زن در فرهنگ و هنر، 13 (1)، 65-90.
احمدی، محمدرضا (1384). فرهنگ، قدرت و امنیت ملی. فصلنامه مربیان، 5 (16)، 113-139.
استوری، جان (1389). مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه. ترجمه حسین پاینده، تهران: نشر آگه.
استیونز، ست و ویتس، دیوید (1397). همه دروغ میگویند. ترجمه ریحانه عبدی، تهران: نشر گمان.
اسدی ، عباس (1396). نقش رسانه های بین المللی در زایش و تکامل یک گفتمان بین المللی. دوفصلنامه سیاست و روابط بینالملل، 1(2)، 35-61.
اسکندری، محمدحسین (1381). کالبدشناسی مفهوم قدرت. نشریه روششناسی علوم انسانی، 8 (30)، 29 -50.
اینگلیس، دیوید (1396). فرهنگ و زندگی روزمره. ترجمه نازنین میرزابیگی، تهران: نشرگمان.
بارکر، کریس (1391). مطالعات فرهنگی. ترجمه مهدی فرجی و نفیسه حمیدی، تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
باقری، شهلا؛ ربیعی، مرجان؛ اکبری، الهام و قاسمی، عاصمه (1400). مطالعه فرایند هویتیابی زنان در شبکههای اجتماعی (مورد مطالعه: زنان کاربر اینستاگرام). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 10(4), 1029-1059.
بریگز، ایسا؛ برک، پیتر (1391). تاریخ اجتماعی رسانه ها، از گوتنبرگ تا اینترنت. ترجمه حسن نمک دوست تهرانی، تهران: همشهری.
بیگوند، مینا؛ کاظمی، عباس؛ بصیریان جهرمی، حسین (1400). سوپر مام ها و مفهوم مادری در فضای اینستاگرام. زن در فرهنگ و هنر، 13 (1)، 139-163.
بیبک آبادی، غزال؛ سلطانی فر، محمد؛ دلاور، علی (1395). مطالعه فرهنگ و زندگی روزمره در شبکه های اجتماعی (مطالعه موردی: شبکه اجتماعی فیسبوک). فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 23 (3)، 93-112.
پارکه، بیکهو (1383). قدرت فرهنگ. ترجمۀ ضیاء تاجالدین، تهران: اداره کل پژوهشهای سیما.
جهان بین، فرزاد (1390). آینده انقلاب اسلامی ایران و مؤلفه های قدرت فرهنگی. رساله دکتری، دانشگاه معارف اسلامی، تهران.
خانیکی، هادی؛ بصیریان جهرمی، حسین (1392). کنشگری و قدرت در شبکه های اجتماعی مجازی: مطالعه کارکردهای فیسبوک در فضای واقعی. فصلنامه علوم اجتماعی، 61، 45-80.
دریفوس، هیوبرت؛ رابینو، پل (1398). میشل فوکو، فراسوی ساختگرایی و هرمنیوتیک. ترجمه حسین بشیریه، تهران: نشرنی.
راودراد، اعظم و شمسی، میترا (1401). فمنیسم عامه پسند در اینستاگرام: تحلیل محتوای متون کنشگران ایرانی حوزۀ زنان. جامعه، فرهنگ و رسانه، 11 (42)، 11-42.
زند وکیلی، سارا (1390). تحلیل کارکردهای عکس های شخصی کاربران در شبکه های اجتماعی مجازی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
سیاه کلی، لطفاله. (1392). رسانه های جدید و قدرت حضور در سطوح گوناگون اجتماعی. نشریه مطالعات ماهواره و رسانه های جدید، 3، 106-95.
شکرخواه، یونس (1391). واژهنامه ارتباطات. تهران: انتشارات سروش.
شهیدزاده، پریناز (1400). بررسی تحولات فرهنگی در تئوری فضای عمومی از دیدگاه هابرماس. هفتمین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران، تهران:https://civilica.com/doc/138037.
صالحیامیری، سیدرضا (1396). مفاهیم و نظریه های فرهنگی. تهران: ققنوس.
عاملی، سعیدرضا (1396). نظریه ها و مفاهیم اساسی دولت الکترونیک. تهران: انتشارات امیرکبیر.
عاملی، سعیدرضا؛ محسنی آهویی، ابراهیم (1398). اینترنت و سواد مجازی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
فرایر، سارا (1400). بدون فیلتر ـ اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد؟ ترجمه رسول فیروزی و تهمینه نصرالهی، تهران: نشر مون.
کاستلز، مانوئل (1390). عصر اطلاعات، ظهور جامعه شبکه ای. ترجمه علیقلیان و خاکباز، تهران: طرح نو.
کچویان، حسین؛ زائری، قاسم (1388). ده گام اصلی روششناختی در تحلیل تبارشناسانه فرهنگ. فصلنامه راهبرد فرهنگ، (7):30-7.
کوزر، لوئیس؛ روزنبرگ، برنارد (1397). نظریه های بنیادی جامعه شناختی. ترجمه فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
محمدی، جمال؛ دانشمهر، حسین؛ سبحانی، پرویز (1399). مصرف ایماژهای بدن در میان کاربران اینستاگرام در شهر سنندج. فصلنامه جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 2 (3)، 141-115.
مراقی، مهشید؛ خانیکی، هادی (1401). تحلیل نشانه شناختی بدنمندی در میان کاربران زن اینستاگرام (مطالعه موردی: دو طراح لباس، آناشید حسینی و الهه جهادگر). جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 4(1)، 62-42.
مرسلی توحیدی، فاطمه (1398). جایگاه اپلیکیشن ها در شکل دهی به فرهنگ بصری دیجیتال (مطالعه موردی: اپلیکیشن اینستاگرام). رساله دکتری، دانشکده هنر، دانشگاه الزهرا، تهران.
میلنر، آندرو؛ براویت، جف (1400). درآمدی بر نظریه فرهنگی معاصر. ترجمه جمال محمدی، تهران: نشر ققنوس.
نیک بخش، مرسده؛ کیا، علی اصغر (1402). مردم نگاری فرهنگ شبکه ای کاربران ایرانی اینستاگرام. مطالعات رسانه های نوین، 9 (33)، 51-80.
نایار، پراموردکی (1394). درآمدی بر رسانههای نوین و فرهنگهای مجازی. ترجمه سعیدرضا عاملی و گودرز میرانی، تهران: انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
وزیری ستا، حسین (1394). آسیب شناسی فضای مجازی. تهران: انتشارات یاران مهر.
هال، استوارت (1391). گزیده هایی از عمل بازنمایی. ترجمه احسان شاه قاسمی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
لیندلف، تامس و تیلور، برایان (1388). روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات. ترجمۀ عبدالله گیویان. تهران: انتشارات همشهری.
References
Bell, D. (2001). An introduction to cybercultures. Routledge.
Bourdieu, P. (1977). Outline of A Theory of Practice. Cambridge University Press.
Brewer, J. (2000). Ethnography. Buckingham: Open University Press.
Abdullah, T., Deraman, S. N. S., Zainuddin, S. A., Azmi, N. F., Abdullah, S. S., Anuar, N. I. M., ... & Hasan, H. (2020). Impact of social media influencer on Instagram user purchase intention towards the fashion products: the perspectives of UMK Pengkalan Chepa campus students. European Journal of Molecular & Clinical Medicine.
Einbinder, M. )2013. (. Cultural Diplomacy Harmonizing International Relations through Music, M.A. Thesis, New York University: Gallatin School of Individualized Studies.
Kozinets, R. (2015). Netnograhpy: Redefined. 2nd Edition. London: Sage.
Mirzoeff, N. (1999). An Introduction to Visual Culture. London: Routledge.